Dansk Ultralyddiagnostisk Selskabs ultralydkurs

Med pandemi-forbehold om reiseforbud deler jeg en invitasjon fra Dansk Ultralyddiagnostisk Selskab som inviterer til

24. Kursus i MUSKULOSKELETAL ULTRALYD
På Hvidovre Hospital Billeddiagnostisk afdeling, GILDHØJ Privathospital
2. til 4. September 2020

Sted: Auditorium 1, HVIDOVRE Hospital.

Form: 3 dages eksternatkursus med forelæsninger, patient-demonstrationer og praktiske øvelser.

Målgruppe: Radiologer, Ortopædkirurger, Reumatologer og andre interesserede.
Indhold: Basale fysiske principper. Teknik og apparatur. Normal anatomi. Kliniske applikationer herunder: skulder, hofte, knæ, ankel/fod, albue, håndled/hånd, power Doppler, ultralyd-vejledte interventionelle procedurer (biopsi, drænage, steroid injektioner).
Deltagerne skal selv udføre ultralydundersøgelser af bevægeapparatet.

Akkreditering: Kurset anbefales af : Dansk Radiologisk Selskab (giver 18 CME-point)
Dansk Ortopædkirurgisk Selskab
Dansk Idrætsmedicinsk Selskab
Dansk Reumatologisk Selskab
European Society of Musculoskeletal Radiology (ESSR)

Kurset tildeles 18 CME-point og svarer til EFSUMB´s level 1 kursus (European Federation for Societies in Ultrasound in Medicine and Biology).

Kursusledere: Michel Court-Payen, Overlæge, PhD, Billeddiagnostisk afdeling, Gildhøj Privathospital
Akram Dakhil Delfi, Overlæge, Radiologisk afdeling, Herlev Hospital
Merete Kønig, Overlæge, PhD, Radiologisk afdeling, Gentofte Hospital
Undervisere: Danske forelæsere med erfaring indenfor muskuloskeletal ultralyd.
Gæsteforelæsere: Philippe Peetrons, Centre Hospitalier Molière, Bruxelles, Belgium
Andrew Grainger, Cambridge, U.K.
Kursusafgift: 3.700 kr., som inkluderer frokostbuffet og kaffe. Kursusafgiften for medlemmer af de ovennævnte selskaber, som godkender kurset, samt associerede skandinaviske selskaber, er reduceret til 3.500 kr.
Tilmelding: ultralyd16@gmail.com
Kursussekretær Annette Matthiesen senest den 28. august 2020.
abl