Velkommen til julekurs i Norsk Revmatologisk Forening

Kjære medlemmer, det nærmer seg årets JULEKURS i Norsk Revmatologisk Forening på Clarion Hotell og Congress, Oslo Airport Gardermoen 25. -27. november 2019. Kursene ligger nå klare for påmelding i kurskatalogen. Velkommen!

Vi håper det blir muligheter til å gjennomføre kurset på vanlig måte tross koronapandemi. Dersom smittesituasjonen endrer seg slik at tilstedemøte ikke blir mulig, blir det uansett elektronisk møte for LIS-kurset, hovedkurset og årsmøtet! I disse tider kan det være lurt å bestille reise som kan avbestilles.

Her følger informasjon om program, påmelding og presentasjon av abstracts. 25.november avholdes LIS-kurs og NRF seminar parallelt. 26. og 27. november avholdes hovedkurset «Nyheter i revmatologi», og det er festmiddag om kvelden den 26. november.

1) LIS-kurset
LIS-kurset – «Praktisk revmatologi ved artritt og bindevevssykdommer» - passer både for leger i spesialisering og for ferdige spesialister som ønsker oppfriskning. På LIS-kurset må man betale kursavgift og «dagpakke». Reiseutgifter og evt. hotellutgifter dekkes ikke av NRF. Dette må dekkes av Fond 3 i Legeforeningen eller arbeidsgiver.
Lenke til program og påmelding:
Påmeldingsfrist: 20.10.20

2) Hovedkurs, seminar, hotell og festmiddag
Årets tema for NRF seminar er «Kurs i ny LIS utdanning – utfordringer og muligheter»
Reiseutgifter og evt. overnatting dekkes ikke av NRF.

26.-27./11 avholdes hovedkurset «Nyheter i revmatologi», og det er festmiddag på kvelden 26.11.
For hovedkurset må det betales kursavgift og dagpakke.

Påmelding til festmiddag og hotell gjøres samtidig via legeforeningen, og betales direkte til hotellet ved utsjekk. Se «viktig informasjon» i kursannonsen for spesifikasjon av deltakerkategorier, alternativer og priser.

Lenke til program og påmelding, inkludert festmiddag og hotell:
Påmeldingsfrist 20.10.20

De som ønsker å melde seg på seminar, festmiddag eller overnatting UTEN deltakelse på julekurset velger kategori «gjest»

Presentasjon av ny forskning fra de revmatologiske avdelinger
Abstracts:
Det er viktig å få innblikk i forskning som forgår rundt på revmatologiske avdelinger i landet, og vi håper at mange vil sende inn abstracts til julemøtet.

Noen abstracts vil bli valgt ut av stipendutvalget til å presenteres muntlig på formiddagen torsdag 26. november. Abstracts som ønskes vurdert skal sendes til Anna-Birgitte Aga (anna.birgitte.aga@gmail.com) innen 1. november
Det er en pris for beste abstract. Den vil bli utdelt under festmiddagen 26. november. De som presenterer abstracts vil ikke få honorar.

Postere:
Det er liberal presentasjon av postere. De skal inneholde revmatologisk forskning fra 2019-2020. Alle som har en interessant poster kan henge den opp torsdag 26. november. En ad Hoc- komite vil vurdere posterne, og det vil bli utdelt en pris for beste poster under festmiddagen.
OBS: Man må selv ha med seg gummikitt for å henge opp posteren på veggen.

Velkommen til julemøtet!
Med vennlig hilsen kurskomiteen,