Sommerhilsen fra styreleder

Kjære medlemmer! Se – sommeren har gode ting å gi oss og ser på oss med sine "blomsterblikk". På vegne av styret i DNP vil jeg med dette rette en sommerhilsen til dere alle.
sommerblomster

Styret ønsker å takke for et godt årsmøte i Trondheim. Takk til alle deltagere og bidragsytere, og gratulerer til prisvinnerne. En spesiell takk til avdeling for patologi, St. Olavs hospital, for vellykket vertskap. Vi har fått mange positive tilbakemeldinger.

Vi har også fått innspill om å flytte årsmøtet til ordinære ukedager for å få enda bedre oppmøte. Derfor prøver vi å legge neste års møte på Ahus til torsdag 28. og fredag 29. mars 2014. I tillegg til forskningsinnleggene blir det også lagt opp til at faggruppene skal presentere hva som er nytt i den diagnostiske verden.

Vi jobber alle kontinuerlig med kvalitet - og patologiavdelingen i Tromsø er først ut med søknad om akkreditering. De har nylig også fått en kvalitetspris fra Norsk Forum for kvalitet i Helsetjenesten, og vi gratulerer. Jeg har nylig besøkt patologiavdelingen i Kristiansand, hvor de også har levert inn søknad om akkreditering.

Til neste år er det valg av nytt styre og valgkomité. Flere i styret har meldt at de vil trekke seg etter lang innsats i foreningen. Vi oppfordrer alle medlemmer som er interessert i å delta i styret eller valgkomiteen til å melde seg for nåværende valgkomité ved Else Marit Løberg (OUS-Ullevål).

Vi ønsker alle medlemmer en fin sommer!

Ying Chen
Leder, DNP