Viktige søknadsfrister i januar!

For deg som trenger tilskudd til forskning, vil arrangere et møte, dra på kurs eller kongresser, eller feks. ønsker utenlandsopphold til fordyping: siste mulighet for å søke DNPs fond er 30.januar!Enda kortere er den hvis du vil være med på ESP's Academy til fremme av forskning i juni i Brussel: Fristen der er 12.januar - og først må den innom DNP for anbefaling. Så her må du hive deg rundt!

Hvert år utlyses DNPs forsknings- og utviklingsfond. DNP setter av inntil 150.000 kroner årlig (avhengig av foreningens økonomi)  for stønad til forskning, kvalitetssikring, fagutvikling, fordypning, deltakelse i kongresser/møter innen- og utenlands, og arrangering av nasjonale møter. Mer om kriterier og retningslinjer.

I regi av European Society for Pathology arrangeres for første gang et akademi for unge forskere innen patologi. Akademiet går over 4 dager, 23.-26.juni i Brussel. Reisestøtte dit kan selvfølgelig søkes av DNPs fond. Søknadsfristen er allerede 12.januar, kl.16.00. Fordi det skal vedlegges en anbefaling fra DNP, bør søknaden gå via styret. Ta kontakt med Elisabeth Wik hvis dette er av interesse. Alt du ellers trenger å legge ved finner du på nettsiden til ESP.