Årsmøte 2024

Avdeling for patologi ved St. Olavs hospital arrangerer årsmøte i Den norske patologforening på Britannia hotell 10. - 12. april.
Invitasjonsplakat til Årsmøte i Den norske patologforening. Foto: Sissel Freim Wahl
Kom på årsmøte i Trondheim. Foto: Sissel Gyrid Freim Wahl

Avdeling for patologi ved St. Olavs hospital, universitetssykehuset i Trondheim arrangerer årsmøte i Den norske patologforening. Arrangementet finner sted 10. - 12. april 2024 på Britannia hotell.

Mer informasjon om påmelding, årsmøtekurs og program for årsmøtet kommer senere. Det oppfordres til å sende inn påskeegg og melde på frie foredrag/posters innen forskning, kvalitet, teknologi og diagnotsikk.

Kjære kolleger.

Vi gleder oss til kurs og årsmøte i Trondheim neste år!

Onsdag 10.april blir det kurs med tema Fallgruver i patologi. Målgruppe er LIS og overleger. Kurset blir holdt på St. Olavs hospital, ca. 15 min gange fra sentrum forbi Nidarosdomen, og enten følge sti langs Nidelven under broen, eller korteste vei rett over Elgeseter bro.

Årsmøtet 11. -12. april blir på Hotell Britannia. Hovedtema er status for bruk av kunstig intelligens (KI) i patologi i dag, og utfordringer ved implementering. I tillegg til lokale foredragsholdere, har vi gleden av å ha Mehrdad Rakaee (forsker, UiT, OUS), professor Paul J. van Diest (UMC Utrecht), og dr. Eugenia Colon (leder, svenske patologforeningen) med på programmet.

Vi oppfordrer til å sende inn påskenøtter og frie foredrag innen forskning, kvalitet, teknologi og diagnostikk. Disse sendes til anne.jarstein.skjulsvik@stolav.no

NB! Vi har reservert 50 rom på Britannia hotell til svært god pris, disse holdes av til dere inntil ca. en måned før årsmøtet. Merk at det er mye som skjer i Trondheim i samme tidsrom, flere yrkesforeninger samles, og det er stort press på hotellene. Det er derfor lurt å reservere rom i god tid.

Hilsen Kurskomiteen

Lykkensportal på den gamle bybrua i Trondheim. Foto: Istockphoto.com/peeterv

Brittania hotell

Vi har ein avtale med Britannia Hotell med rom til 2190 per natt.  Dette sier Britannia:

«Overnevnte rompriser inkluderer nydelig frokost i Palmehaven og fri inngang til Britannia Spa og Fitness. Det er reservert et begrenset antall med rom, så her er det «Først mann til mølla» prinsippet som gjelder. Bestillingen må garanteres med kredittkort ved bestilling. Oppholdet betales ved utsjekk.
Reservasjonen kan avbestilles kostnadsfritt før klokken 18:00 dagen før ankomst ».