19. desember 2023

Intervju med Elisabeth Wik

Vi har intervjuet Elisabeth Wik, avdelingsleder ved avdeling for patologi ved Haukeland Universitetssjukehus, Bergen.
14. desember 2023

En feiring av fortid, nåtid og fremtid

Den høytidelige anledningen for DNP’s 100-årsjubileum på Grand Hotell ble en minneverdig markering av et århundre med faglig fellesskap og formidabel medisinsk og vitenskapelig fremgang, - noe som er helt avgjørende for moderne pasientbehandling.
20. november 2023

Boka om Den Norske Patologforening 1923-2023

Boka om Den Norske Patologforenings første 100 år beskriver fagets utvikling og historie i Norge, fra 1923.
03. november 2023

Ekko - Hva gjør patologen?

Kollega Eystein Hoddevik forteller meget opplysende om patologens virke, historie med mer i denne episoden av EKKO på NRK.
03. november 2023

Intervju med Kate Myräng

Vi har tatt en prat med med Kate Myräng, leder for avdeling for klinisk patologi, UNN
17. oktober 2023

Reisebrev fra Dublin

Bhaile Átha Cliath, det gæliske navnet for Dublin. Navnet Dublin har sitt opphav fra det irske ordet Duibhlinn, som betyr "svart" eller "mørkt", og linn, som betyr "basseng". Til tross for denne mørke etymologien, opplevde vi en by som var alt annet enn dyster. Dublin viste seg som en frodig, grønn, og livlig by som strakte seg langs breddene av elva Liffey, som skiller byen i nord og sør.
16. oktober 2023

Møt Mari Jebens

Vi har snakket med Mari Jebens som er avdelingssjef på St. Olavs Hospital.
19. september 2023

Vant pris under " The 35th European Congress of pathology"

Patolog og medisinsk direktør Ying Chen ved Fürst Medisinsk Laboratorium vant pris for beste poster-presentasjon i Beste Poster Seksjon for Brystkreft under "35th European Congress of pathology» i Dublin.
01. juni 2023

Årsmøte 2024

Avdeling for patologi ved St. Olavs hospital arrangerer årsmøte i Den norske patologforening på Britannia hotell 10. - 12. april.

Side 1 av 2