Årsmøte i Tromsø 22-24.mars 2023

Det ble gjennomført et meget vellykket årsmøte og kurs i Tromsø disse dagene. Rammen var fantastisk med nysnø og knall sol. Det var et flott program og ca 60 deltagere.
Tromsø by og fjell med blå himmel. Foto: Lars Gustav Lyckander

Kurset på dag 1 ble en gjennomgang av biomarkører. Det var fokus på immunterapi-relaterte undersøkelser samt en systematisk oversikt over markører i de ulike organer - lærerikt, nyttig og interessant! Dag 2-3 ble gjennomført i kjent stil med god mix av påskeegg, frie foredrag og nytt fra faggruppene. Flotte presentasjoner, interessante kasus og frie foredrag med variert innhold. Det ble hard konkurranse om prisene!

Marit Valla vant prisen for beste frie foredrag (Foto: Synneva Nebauer)
Synneva Nebauer vant prisen for beste påskeegg (Foto: Marit Valla)

Solveig Norheim Andersen ble på årsmøtet utnevnt til æresmedlem til stående applaus. Hun holdt en fin tale under festmiddagen som ble holdt i samme lokale. En hyggelig kveld med herlig skotsk-inspirert musikkinnslag av duoen Sarah-Jane Summers og Juhani Silvola. Tusen takk til arrangementskomiteen i Tromsø! Vi ses på årsmøte i Trondheim 2024 - og ikke glem 100-årsjubileet i Oslo 17-18.november!

Soveig Norheim Andersen og Elin Tromsø 2023. Foto: Lars Gustav Lyckander

Solveig Norheim Andersen ble utnevnt til æresmedlem. Her sammen med patologforeningens leder Elin Mortensen.