16. oktober 2022

ESCAP Copenhagen Congress 2023

Den 20. internasjonale kongressen til European Society for Child and Adolescent Psychiatry finner sted fra 29. juni til 1. juli 2023 i København, Danmark.
04. oktober 2022

Bli med oss på arrangement innen pediatrisk søvnmedisin 27.-29. oktober 2022

03. oktober 2022

Veilederutdanning for barn- og ungefeltet

29. september 2022

Veiledningspedagogikkseminar: Grunnleggende relasjonell forståelse. Del 1

Ny seminar- rekke om veiledning i grunnleggende relasjonell forståelse. Det er rettet mot overleger. Håper mange vil delta! Det er psykoterapiutvalget i foreningen som holder seminaret
23. september 2022

R-BUPs utdanning i psykodynamiske orientert ( langttidsterapi) for leger med oppstart i januar 2023

21. september 2022

IBUP arrangerer ettårig seminar i korttids psykoanalytisk psykoterapi med ungdom

STPP: Short-Time Psychoanalytic Psychotherapy for Adolescents with Depression. Dette er en psykoanalytisk behandlingsmetode rettet mot ungdom med depresjon.
20. september 2022

Etterutdanningsplan og utvalgsstruktur

Styret i NBUPF har den 8.september, under BUP- dagene, hatt ekstraordinært årsmøte. Vi vedtok der etterutdanningsplan for spesialister innen barne- og ungdomspsykiatri. Vi gikk også igjennom hvordan styret ser for seg at vi kan få en mer dynamisk utvalgsstruktur.
19. september 2022

Hedersprisen 2022 går til barne- og ungdomspsykiater Aud Marie Almås

For innstilling til prisen gis følgende begrunnelse: Roen, tilstedeværelsen og det lune vesenet. Tryggheten mange LIS har følt ved at hun er deres advokat og passer på at alle har det bra. Den faglige nysgjerrigheten og formidlingsevnen som er så smittsom. Aud har vært viktig for utvikling av sped- og småbarnsfeltet og implementering av ny spesialiseringsordning.