Norsk forening for arbeidsmedisin

Vårkonferansen 2020

Namf og NFAM sin vårkonferanse og årsmøte avholdes 23. – 24. april 2020. Påmeldingsfrist 20. mars - Meld deg på en konferanse i vakre omgivelser på Soria Moria Hotell i Holmenkollen.
16. desember 2019
Soria Moria kurs og konferansesenter

Hovedtema for årets konferanse vil være diskusjoner og temaer relatert rundt kampanjen "Gjør kloke valg".  "Gjør kloke valg" tar sikte på å redusere undersøkelser og behandling som pasienter ikke har nytte av, og som i verste fall kan skade.  Hvordan er dette relevant innen arbeidsmedisinen – i BHT og i de arbeidsmedisinske avdelinger? Gjøres det helseundersøkelser og tilbys det oppfølging på individnivå og gruppenivå som er dårlig forankret (les: uten at det foreligger en grundig risikovurdering i forkant) og i liten grad evidensbasert?

Her er det mange interessante spørsmål som vi også er opptatt av i vårt strategidokument.

Programmet vil bli oppdatert etter hvert som det blir klart, men vi vil også følge opp tråden fra fjorårets samling og se videre på risikovurdering, vi vil også ha synspunkter både fra helsemyndigheter og faglig ledelse på: Hvem er egentlig eksperter på arbeid og helse? Diskusjon rundt forskrift om tilskudd til ekspertbistand. Og – hvor langt er vi egentlig kommet med spesialistutdanningen?

Som dere ser – det legges opp til aktuelle foredrag og gode diskusjoner. Så ikke nøl med å delta.

Årsmøtet vil som vanlig bli avholdt torsdag ettermiddag før vi inntar festmiddagen i Askeladdens hus.

I år ønsker vi også å gi anledning til at de som ønsker det kan komme opp kvelden før, slik at vi kan ha en minglekveld sammen og gamle og nye relasjoner kan knyttes. Dette vil være et tilvalg i påmeldingen du melder deg på.

Selve konferansen starter torsdag formiddag 23. april med registrering fra kl. 09.30 og åpning kl. 10.00.

Frist for påmelding er 23. mars – du er hjertelig velkommen!