FOFO Webinar 7/1

Til alle medlemmer i NFDV,

Påmeldings linken til årets FOFO webinar, torsdag 7/1, er nå stengt.

Men det er fortsatt mulighet å melde seg på gjennom å sende en e-post til Marita Jenssen, maritaje@hotmail.com med kopi til Eva Maria Rehbinder e.m.rehbinder@ous-research.no for å motta lenken til webinaret.

Program:

1600-1605: Eva Maria Rehbinder, leder av  forskningsutvalget i Norsk forening for dermatologi og venerologi-

Velkommen

1605-1650 Are Brean, nevrologi, PhD, sjefsredaktør i Tidsskriftet

Rask publisering – lav kvalitet?

Covid-19-pandemien har ført til krav om rask publisering av forskningsresultater. Uten ekstern fagfellevurdering eller annen kvalitetssikring publiserer nå mange forskere sine studier på nettbaserte, åpne formidlingskanaler. Har dette svekket eller styrket forskningen? Har dette svekket eller styrket allmennhetens tillit til forskning? Hvilke følger vil covid-19-pandemien få for forskning og forskningsformidling i fremtiden?

1650-1730 Mari Løseth, PhD, postdoc ved K.G Jebsen Senter for Genetisk Epidemiology, NTNU, LIS ved hudavd. St. Olavs Hospital, Trondheim

Genomics i inflammatoriske hudsykdommer: Fra DNA sekvensering til klinisk relevanse

1730-1740 Pause

1740-1800 Carsten Flohr, Professor, Head, Unit for Population-Based Dermatology Research, St John’s Institute of Dermatology, King´s College, London, UK