AFA søker hospitant

Arbeidsgruppen for antibiotikaspørsmål og metoder for resistensbestemmelse (AFA) søker en yngre medisinsk mikrobiolog (nylig ferdig med eller i spesialistutdanning) som hospitant for en periode på ett år med mulighet til forlengelse i ytterligere ett år.

Vi søker kolleger med en særlig interesse for antibiotika og antibiotikaresistens. Hensikten er å gi yngre kolleger anledning til å bli bedre kjent med AFAs faglige arbeid og å stimulere til faglig fordypning innen dette viktige fagområdet.

Observatørstatusen gjelder fra og med august 2019 og innebærer deltakelse på AFAs arbeidsmøter (3 per år) hvorav ett av møtene strekker seg over to dager. Det forventes at observatøren deltar i oppfølgingen av definerte faglige problemstillinger og også utreder en relevant faglig problemstilling (hospitantoppgave) i samarbeid med erfarne AFA-medlemmer

Informasjon om AFAs mandat og arbeidsoppgaver finnes på www.antibiotikaresistens.no.

Styret i Norsk forening for medisinsk mikrobiologi (NFMM) har sagt seg villig til å støtte ordningen økonomisk ved å dekke utgifter til reise og opphold til deltakelse på AFA-møter med inntil kr 15.000.

Interessenter kan henvende seg til en av de undertegnede for ytterligere opplysninger. Kontaktopplysninger finnes nederst på siden.

Kort begrunnet søknad med CV sendes arnfinn.sundsfjord@uit.no med kopi til pc-linde@online.no senest 15. juni 2019.