18. september 2019

Workshops fra "The Global Antibiotic R&D Partnership (GARDP)" 3. oktober

The Global Antibiotic R&D Partnership (GARDP) is an initiative launched by the WHO and DNDi.
09. august 2019

Kurs for LIS 30. oktober: Evaluering, kvalitetsovervåking og tolking av laboratorieanalyser

Kurset gir en introduksjon til intern og ekstern kvalitetskontroll av biokjemiske analyser, metodevalidering ved etablering av nye analyser og etablering av referansegrenser og kliniske beslutningsgrenser.
06. juni 2019

AFA søker hospitant

Arbeidsgruppen for antibiotikaspørsmål og metoder for resistensbestemmelse (AFA) søker en yngre medisinsk mikrobiolog (nylig ferdig med eller i spesialistutdanning) som hospitant for en periode på ett år med mulighet til forlengelse i ytterligere ett år.
15. mai 2019

Vårmøtet 2019

Årets vårmøte arrangeres av Infeksjonsmedisinsk avdeling ved OUS 13. og 14. juni.
13. mai 2019

NSCMID 2019

Nordic Society of Clinical microbiology and Infectious Diseases (NSCMID) arrangerer en årlig konferanse.
27. februar 2019

Utlysning av stipend

Grip årets sjanse til å søke stipend for å komme på Vårmøte i Oslo 13-14. juni, for å få midler til reise, hospitere eller forske. Kom med forslag til Legeforeningens ærespris innen Infeksjonsmedisin 2019!