Spesialistkomitebesøk i Drammen september 2023

Spesialistkomiteen på utdanningsbesøk ved nukleærmedisinsk avdeling i Drammen 14.09.23.
Medlemmer av spesialistkomiteen NFNM: Anders Hodt, Vivi Jøraholmen, Kristine Aamlie (leder), Boel Johnsen og LIS lege Joakim Aanesen                                 Seksjonsleder Mari Mjelde,  medisinskfaglig ansvarlig overlege Katarina Nikoletic og utdanningsansvarlig overlege Henning Langen Stokmo foran                                 Europas lengste PET kontainer. Fotograf: privat
Medlemmer av spesialistkomiteen NFNM: Anders Hodt, Vivi Jøraholmen, Kristine Aamlie (leder), Boel Johnsen og LIS lege Joakim Aanesen. Seksjonsleder Mari Mjelde, medisinskfaglig ansvarlig overlege Katarina Nikoletic og utdanningsansvarlig overlege Henning Langen Stokmo foran Europas lengste PET kontainer. Fotograf: privat

Leder og medlemmer av Spesialistkomiteen NFNM 140923 var på utdanningsbesøk ved nukleærmedisinsk avdeling i Drammen 140923.

Avdelingen holder for tiden til i trange lokaler i underetasjen av sykehuset og har PET-CT maskinen sin i Europas lengste PET-CT kontainer på utsiden av sykehuset. Nytt sykehus er under bygging og planlagt innflytting er 2025.

Avdelingen er i vekst med økende antall henvisninger og med økende antall dager med FDG PET kjøring. Avdelingen tilbyr et stort repertoar av undersøkelser, særlig hva gjelder generell nukleærmedisin og skal starte opp med PSMA PET.

Avdelingen har nylig fått ansatt en LIS-lege etter noen år uten. De har fokus på forskning og de har to pHD studenter, samt aktive forskningsprosjekter utgående både fra eget foretak og eksternt.