Høstmøtet for Norsk Forening for Otorhinolaryngologi og Hode-Hals-Kirurgi

22.-24.oktober ved Grand Hotell i Oslo.
Preliminært program er nå klart.
OBS: Endringer kan forekomme! Endelig program utdeles ved Høstmøtet.
Vel møtt til Høstmøtet!

Til alle medlemmer.

Vi i styret har med dette gleden av å invitere til årets Høstmøte som tradisjonen tro holdes på Grand Hotell. Datoene du må sette av i kalenderen er torsdag 22.- lørdag 24.oktober. Møtet starter kl 1200 torsdag 22.oktober.

Med glede presenteres årets Leegaard-foreleser, dosent og assosiert professor Søren Berg fra Universitetet i Lund. Han har lang erfaring innenfor behandling av OSAS og jobber som søvnmedisinsk konsulent i både Danmark, Sverige og Norge. Han er en internasjonalt kjent foreleser og forsker innenfor søvnmedisin. Han skal fredag holde foredraget "Den Åndesløse - En enakter om søvnapnoepatienten".

Årsmøtet avholdes fredags ettermiddag. Innkalling kommer på foreningens nettsider. Vi minner om at det er valgår og håper de som forespørres av valgkomiteen ønsker å bidra i foreningen. Videre minner vi om at innkallingen sendes ut 23.09.15, og evt saker til årsmøtet må meldes til sekretær Bianca Lorntzen på mail biancalor@gmail.com innen 20.09.15.

Banketten er fredag kveld på Grand og vi håper flest mulig finner fram sitt fineste antrekk og møter opp, gjerne med ledsager. Det er selvfølgelig mulig å komme på banketten selv om man ikke har anledning til å delta på selve møtet.

Av underholdning på banketten kan vi by på komedie av lege og komiker Jonas Bergland. Bergland vant prisen for Årets Gjennombrudd under Komiprisen i 2012, og er blant annet kjent fra Underhuset på TV2 og Nytt på nytt på NRK.

Husk søknadsfristene for abstracts, forskningsstipend og klinisk stipend 1.oktober.
Du finner informasjon om søknader til klinisk stipend og forskningsstipend på foreningens nettsider.

Abstracts sendes til sekretær Bianca Lorntzsen på biancalor@gmail.com med kopi til nestleder Elin Myrvoll på elin-my@online.no.

Det vil også i år deles ut en pris for beste frie foredrag, og vi har satt fristen for innsending av abstract til samme dato. Vi ønsker frie foredrag fra både sykehusleger, avtalespesialister og private spesialister, og oppfordrer medlemmene til å dele sine kliniske erfaringer, forskningsprosjekter eller annet fra jobbhverdagen ila høstmøtet.

Vi ønsker alle medlemmer velkommen til forhåpentligvis både faglig og sosialt givende dager i Oslo 22.-24.oktober.

Avgift Pris pr person
før 1. oktober
Pris pr person
etter 1. oktober

Deltakeravgift 2 900 3 400
Seniormedlem (fra og med fylte 67 år) 0 0
Lunsj 400 400
Festmiddag, Grand Hotel, fredag kveld, inkl. drikke 950 950

For utstillere
Stand torsdag - lørdag, 6 kvm (pris ekskl. mva, 3x2 m) 9 825 9 825
Stand torsdag og fredag, 6 kvm (pris ekskl. mva, 3x2 m) 8 100 8 100

NB - hver enkelt utstillerrepresentant må registrere seg

Overnatting på Grand Hotel

Enkeltrom pr person pr. natt 1 510 1 510
Dobbeltrom per person pr. natt 930 930
Prisene inkluderer overnatting og frokost.

Påmelding gjøres ved å følge denne linken eller via foreningens nettsider.

På vegnet av styret,
Elin Myrvoll, nestleder