Skallebasis og bihule-tilganger og komplikasjonshåndtering, Rikshospitalet 11.-13.mai 2020

Hei alle sammen

Vi på ØNH avdeling på Rikshospitalet og i samarbeid med nevrokirurgi på Rikshospitalet skal holde vår «2. Skallebasis og bihulekirurgi-tilganger og komplikasjonshåndtering».

Jeg vil invitere til vår «Skallebasis og bihulekirurgi-tilganger og komplikasjonshåndtering».

Formålet med kurset er at deltakerne ved dette etterutdanningskurset skal få praktisk opplæring for:

Håndtering av mulige komplikasjoner etter FESS inkludert vaskulærskader, CSF lekkasje og tåreveiesskader.
Kirurgisk tilnærming med mistanke om maligne eller benigne svulster i skallebasis region.
Kurset tar sikte på en gjennomgang av temaet både teoretisk og praktisk, samtidig som kursdeltakerne i løpet av to dager får muligheter til endoskopisk øvelse og får anledninger til å bruke utstyr (microdebrider, bor og navigasjon) og lære seg teknikk på dette feltet på preparerte hoder.

Programmet og påmelding er tilgjengelig nå på legeforenings nettside: