Til minne om Arild Schillinger

Arild Schillinger døde onsdag 30.oktober. En veteran i norsk rusmedisin har gått bort.

John Arild Schillinger døde onsdag 30. oktober etter ett års sykdom. Det er et stort tap for hans nærmeste familie og venner og også for kolleger og medarbeidere i fagfeltet han var så opptatt av, tverrfaglig spesialisert behandling av rusmiddelproblematikk. Arild var en særdeles klok lege som fikk anledning til å prege fagutvikling og pasientbehandling ikke bare i Østfold hvor han arbeidet men også som en ressurs for offentlige helsemyndigheter som medlem av utallige arbeidsgrupper i utarbeidelsen av diverse veiledere og retningslinjer. Arild var faglig nysgjerrig og kunnskapsrik og hadde stor arbeidskapasitet. Han bidro sjenerøst med veiledning og råd i daglige kliniske problemstillinger – alltid tilgjengelig på telefon. Arild var en munter og positiv kollega, det var alltid hyggelig å samarbeide med ham i stort og smått. Vi kommer til å savne Arild i mange sammenhenger. Våre tanker går til hans kone og to døtre. Styret i Norsk forening for rus- og avhengighetsmedisin minnes vår gode kollega og venn i takknemlighet.

Guri Spilhaug

Leder NFRAM