Vi anbefaler følgende:
- bruk Google Chrome som nettleser
- bruk (helst) egen PC/Mac (med kamera) – logg inn på hopin.to med eget navn
- sørg for at du er på et stabilt og godt nettverk
- du skal dele presentasjonen fra egen skjerm, lukk derfor andre programmer du ikke bruker
- start presentasjonen med å trykke F5 (PowerPoint) eller Alt+Cmd+P (KeyNote). OBS! Hvis du har "presentasjonsmodus" som default så må den skrus av da Hopin ikke vil fungere som en skjerm nr 2.
- ikke sitt i samme rom som presentasjonen vises for andre, sitt alene uten forstyrrelser
- som en backup ønsker vi at du sender oss presentasjonen innen mandag 19.10.20 kl. 23.59 på denne lenken til Sharepoint
Slik gjør du:
1. Symposier holdes på Stage – Hovedscenen
Skal du holde foredrag i et symposium gjør du som følger (NB! OSTRC følger punkt 2):
- Før symposiet starter logger du inn med brukernavn (e-postadresse) og passord. Da kommer du til resepsjonen.
- Trykk på linken du har mottatt på mail for tilgang til «Backstage».
(Det samme gjelder for moderatorer/møteledere.) - Da er du ennå ikke «live». Her møter du alle som skal være på scenen, samt en IT-ekspert.
- Gjør foredraget ditt klart (bruk helst Powerpoint eller Keynote). Når det er din tur settes scenen først opp der du deler din skjerm og kamera, før du går «live».
- Alle andre blir tilhørere og kan stille spørsmål underveis gjennom chatten. Moderator plukker opp spørsmålene.
- Foredrag på stage sendes med 12 sekunders forsinkelse
2. Frie foredrag holdes i Sessions – Parallelle sesjoner
Skal du delta aktivt i Frie Foredrag gjør du som følger (NB! Inkl. OSTRC):
- Du logger deg inn med brukernavn (e-postadresse) og passord. Da kommer du til resepsjonen.
- Ca. 5 minutter før oppstart går du inn i «Sessions» (venstre marg) og finner din sesjon.
- Nummer på abstract/foredrag og navnet ditt skal stå på den sesjonen du skal inn i (sjekk høstmøteboka).
- Trykk på denne og aktivere kamera og mikrofon (som et vanlig Zoom-møte). Demp mikrofonen når andre holder sitt foredrag.
- Gjør foredraget ditt klart (bruk helst PowerPoint eller Keynote), og når det er din tur deler du skjerm og starter foredraget.
- Foredraget varer 8 minutter og deretter 2 minutter til spørsmål
- Alle andre blir tilhørere og kan stille spørsmål underveis gjennom chatten. Moderator plukker opp spørsmålene.
- Hvis det er tid kan man tilslutt ha en debatt der tilhørere skrur på kamera og mikrofon på for live debatt. Max 20 stk. med kamera/mikrofon om gangen, følg ordstyrer. Det er fortsatt plass til 500 tilhørere.