Informasjon for foredragsholdere, ordstyrere og moderatorer

Vi anbefaler følgende:

Slik gjør du:

1.     Symposier holdes på Stage – Hovedscenen

Skal du holde foredrag i et symposium gjør du som følger (NB! OSTRC følger punkt 2): 

  • Før symposiet starter logger du inn med brukernavn (e-postadresse) og passord. Da kommer du til resepsjonen. 
  • Trykk på linken du har mottatt på mail for tilgang til «Backstage».
    (Det samme gjelder for moderatorer/møteledere.)
  • Da er du ennå ikke «live». Her møter du alle som skal være på scenen, samt en IT-ekspert.
  • Gjør foredraget ditt klart (bruk helst Powerpoint eller Keynote). Når det er din tur settes scenen først opp der du deler din skjerm og kamera, før du går «live».
  • Alle andre blir tilhørere og kan stille spørsmål underveis gjennom chatten. Moderator plukker opp spørsmålene.
  • Foredrag på stage sendes med 12 sekunders forsinkelse

2.     Frie foredrag holdes i Sessions – Parallelle sesjoner

Skal du delta aktivt i Frie Foredrag gjør du som følger (NB! Inkl. OSTRC): 

  • Du logger deg inn med brukernavn (e-postadresse) og passord. Da kommer du til resepsjonen. 
  • Ca. 5 minutter før oppstart går du inn i «Sessions» (venstre marg) og finner din sesjon. 
  • Nummer på abstract/foredrag og navnet ditt skal stå på den sesjonen du skal inn i (sjekk høstmøteboka). 
  • Trykk på denne og aktivere kamera og mikrofon (som et vanlig Zoom-møte). Demp mikrofonen når andre holder sitt foredrag.
  • Gjør foredraget ditt klart (bruk helst PowerPoint eller Keynote), og når det er din tur deler du skjerm og starter foredraget.
  • Foredraget varer 8 minutter og deretter 2 minutter til spørsmål
  • Alle andre blir tilhørere og kan stille spørsmål underveis gjennom chatten. Moderator plukker opp spørsmålene. 
  • Hvis det er tid kan man tilslutt ha en debatt der tilhørere skrur på kamera og mikrofon på for live debatt. Max 20 stk. med kamera/mikrofon om gangen, følg ordstyrer. Det er fortsatt plass til 500 tilhørere.