Endelig kunne vi møtes «fysisk» til årsmøte igjen

Et meget vellykket årsmøte ble avviklet på Søstrene Storaas Hotell, Jondalen, Kongsberg, den 10.9. 30 deltagere samt innledere ga en «intim» ramme rundt møtet og gjorde at de fleste hadde mulighet både til å bli hørt og bli sett.
Oddmund

Hotellet sørget for en sikker ramme for oss mht koronaen, slik at vi ble i stand til å holde «metern» i årsmøtesalen og rikelig tilgang av spritvask til hender.

Årsmøtet startet med tradisjonelle årsmøtesaker. Harald Bergan var møteleder i år som flere år tidligere.

Det var valg av to nye styremedlemmer. Jan-Henrik Opsahl ble valgt etter forslag fra valgkomiteen. Valgkomiteen hadde ikke funnet fler kandidater som var villig til å stille, men etter benkeforslag sa Trine Dalegården seg villig og ble valgt. Sporty!

Vi var så heldig å få den nye presidenten Anne-Karin Rime til å delta på årsmøtet og innlede.  Hun tok for seg de mest aktuelle sakene for tiden: Helse og trygghet først, fastlegekrisa og sykehus-utbygging. Det ble et møte med den nye presidenten som medlemmene satte stor pris på.

I tilegg til sine legejobber underviser Jan-Henrik Opsahl i utdanningen av sommelierer i Norge. Han tok oss med på en sesjon med «Boble-smaking». 4 forskjellige typer musserende viner ble vurdert. Interessant, morsomt og stemningen ble god!

Hotellet hadde sørget for en meget god middag etter «sharing-konseptet». Under årsmøtemiddagen fikk Oddmund Andreas Nestegard overrakt prisen som Årets Buskerudlege, 2021 (egen artikkel).

Jeg opplevde stemningen som meget god under årsmøtet. Mange ga utrykk for gleden ved å kunne møtes «ansikt til ansikt» igjen etter år med koronarestreksjoner.

Neste årsmøte vil bli avholdt i Drammensområdet våren 2022.

Leder, kasserer og møteleder
Anne Karin Rime