08. januar 2018

Medlemsmøte på Scandic Elgstua mandag 15. januar kl 18

Lars Duvaland, leder for juss- og arbeidslivsavdelingen i Legeforeningen og styret i Allmennlegeforeningen kommer til Elverum. De vil gjjerne høre våre innspill om fastlegeordningen. Møt opp - vis engasjement - si din mening om fastlegeordningen i framtida, enten du er fastlege selv, avtalespesialist, sykehuslege, student, turnuslege, bedriftlege, pensjonist, administrasjonslege eller samarbeider med fastleger på annet vis! Det serveres rundstykker og kaffe/te før møtestart fra ca kl 17.30. PROGRAM : kl 18; Innledning ved 1.landsråd Allmennlegeforeningen Hedmark Martin Chapman og leder i Hedmark legeforening Marte Kvittum Tangen Kl 18.15 – 19: «En fastlegeordning for framtida» ved leder i Allmennlegeforeningen Tom Ole Øren og leder i Jus og Arbeidslivsavdelingen Lars Duvaland Kl 19 – 19.45: Diskusjon, innspill og spørsmål fra medlemmene
01. november 2017

Derfor er jeg lege - Tillitsverv gir overskudd og energi

Nå er jeg gjenvalgt som leder i Hedmark legeforening for to nye år. Engasjementet i foreningen gir overskudd og energi. Jeg føler at jeg behandler pasientene mine med større glede, fordi jeg har fått engasjert meg på andre måter, sier Marte Kvittum Tangen, fastlege på Tynset.
31. oktober 2017

HEDMARKSEMINARET 2017 I TRYSIL

Hedmark legeforening arrangerte siste helga i oktober Hedmarkseminaret for første gang.Formålet med seminaret var å samle leger i Hedmark til sosialt og faglig påfyll på tvers av arbeidssted og geografi.
29. september 2017

Medisinhistorisk miniseminar på Glomdalsmuseet.

«Fra Håvamål som helsedikt til Feltskjær Friderich Kønig og Einsteins hjerne» Søndag 8. oktober 2017 kommer den «Den norske nevrolitterære klubben» for å se «Gammeldoktor´n» på Glomdalsmuseet. Glomdalsmuseet og Utvalget for Gammeldoktor´n benytter anledningen til å arrangere et åpent miniseminar kl. 13 – 16 i auditoriet på Glomdalsmuseet hvor flere av gjestene vil holde interessante kåserier om medisinhistoriske tema. Alle medlemmer i Hedmark legeforening er velkomne!
17. september 2017

Årsmøte 2017

Årets årsmøte ble avholdt torsdag 24.august på Scandic Elgstua, Elverum. I tillegg til ordinære årsmøtesaker var det et faglig program hvor president Marit Hermansen informerte om utviklingen etter innføring av Foretaksreformen i 2001 og legeforeningens tanker om veien videre.
06. juli 2017

Årsmøteinvitasjon til medlemmer av Hedmark legeforening

Hedmark legeforening inviterer til årsmøte torsdag 24. august 2017 kl 18.00 ved Scandic Hotell Elgstua, Elverum. Benytt anledingen til å treffe hyggelige kolleager i uformelle omgivelser. Påmelding til Marte Kvittum Tangen via e-skjema nederst på siden.
28. mai 2017

Hedmarkseminaret 2017

Hedmark legeforening har gleden av å invitere sine medlemmer til Hedmarkseminaret Et kurs med sosial profil, faglig påfyll og underholdning Hotell Radisson Blu Trysil 27.-28.oktober 2017 ***Påmeldingsfristen har gått ut 11.10.17 kl 23.00***
21. mai 2017

Streiken og veien videre

Den 9.mai gjennomførte Hedmark legeforening et medlemsmøte for våre medlemmer vedrørende «veien videre» etter at legeforeningen tapte mot Spekter på alle punkter i Rikslønnsnemnda tidligere i år. Legeforeningens president Marit Hermansen presenterte det politiske, og jurist Jan Eikeland fra Jus og arbeidslivsavdeling informerte om det juridiske, aspektet i saken.
10. mai 2017

Fremtidig sykehusstruktur i Sykehuset Innlandet HF

Hedmark legeforening sendte nylig inn høringssvar vedrørende idéfaserapport for fremtidig sykehusstruktur i Sykehuset Innlandet HF. Hedmark legeforening mener en modell med ett hovedsykehus i Mjøsregionen gir det beste tilbudet til pasientene i Innlandet.

Side 1 av 2