Gammeldoktoren

”Gammeldoktoren” er en utstilling ved Glomdalsmuseet i Elverum som er en del av Anno museum.

Utstillingen viser distriktslegens historie. En audioguide fører deg gjennom utstillingen når du er på besøk.
Gammeldoktoren utstillingsbilde

Utstillingen Gammeldoktoren er et samarbeid mellom Hedmark legeforening og Glomdalsmuseet.  Forløperen var en jubileumsutstilling i anledning Legeforeningens 100-årsjubileum i 1986, der leger i Hedmark ønsket å dokumentere den gamle distriktslegens historie. Utstillingen ble revidert sist gang i 2014.

De medisinhistoriske utstillingene er i steinbygningen sentralt på Glomdalsmuseets område. Utstillingene går over to etasjer. I første  etasje er apoteket og i andre etasje legepraksisen i andre etasje med et  legekontor fra 1920-årene.

Klikk på denne lenken for å se video med presentasjon av utstillingen.

Styret i Gammeldoktoren 2024:

• Geir Erik Nilsen, leder (gjenvalg)
  • Christen Ringnes (gjenvalg)
  • Kristen Riddervold (gjenvalg)
  • Kåre Steinum
  • Jon Grøtta (På valg i 2024)