Vel overstått Høstmøte 20.11.2019!

Hordaland legeforening sitt årlige høstmøte for medlemmer er over for denne gang. Det ble en strålende kveld på Legenes Hus med i overkant av 80 fremmøtte.
BT-journalist Morten Myksvoll

Kvelden startet med servering av deilig fiskesuppe og sosialt samvær i våre ærverdige lokaler.
Deretter etterfulgt av årets to foredrag med et politisk skråblikk som helt klart fanget forsamlingens interesse.

Frøy Gudbrandsen meldte dessverre forfall i siste liten og journalist Morten Myksvoll i BT leverte en god gjennomgang av status for de politiske fløyene, spesielt i Hordaland – hvilke trender, utvikling, og aktuelle saker som har påvirket valgresultatet etter kommunevalget i september.

Professor Emeritus Ole Moen gav forsamlingen et lite dypdykk i amerikansk helsepolitikk og helseøkonomi. Med stor entusiasme og kunnskap fikk de fremmøtte høre om et amerikansk helsevensen og om hvilke utfordringer som finnes både i det private og offentlige. Moen mener man finner flere svakheter, blant annet mangler USA en universell helseplan som omfatter hele befolkningen.