Vi søker redaktør i Paraplyen!

Hordaland legeforening søker redaktør til Paraplyen fra 1. juni 2021.

Er du interessert i helsepolitikk og legers arbeidsvilkår? Har du erfaring som skribent eller blogger?
Da kan stillingen som redaktør i Hordaland legeforening være noe for deg!

Som ansvarlig redaktør i tidsskriftet Paraplyen utgir man i samråd med publiseringsbyrå 4 utgaver årlig. Redaktøren setter frister for innlegg og artikler, som i hovedsak kommer fra faste skribenter, leser korrektur og sender materiell videre til publiseringsbyrå. Herfra samarbeider man om utforming og design.

Redaktøren må være lege eller legestudent, og medlem i legeforeningen. Det er en fordel om redaktøren kan møte på styremøter i Hordaland legeforening som observatør, vanligvis en gang i måneden (unntatt juni-august).

Erfaring med tekstarbeid er ønskelig.

Ansettelsen er for 12 mnd. med mulighet for forlengelse.
Arbeidet er lønnet (næringsinntekt eller lønnsinntekt) med 80 000,- årlig fastlønn.

Søknad og CV sendes til leder i Hordaland legeforening; grethe.fosse@modalen.kommune.no innen 20. januar 2022.