- En klar stemme fra nord

Hege Gjessing var president i Legeforeningen fra 2011 til 2015. Hun var en populær leder, godt synlig i media og ofte å se nordpå.
Hege Gjessing Sommarøy
Hege Gjessing var lett å be om å komme nordover som president.

- Noen av mine flotteste øyeblikk som president i Legeforeningen hadde jeg i Nordland. Jeg både begynte og avsluttet jobben der, i havgapet, med frisk vind, sjø og stjerner, på møter med Nordland Legeforening.
I løpet av de fire årene hun var president var hun ofte oppover, og igjen og igjen ble hun slått av den sterke evnen til å arrangere møter og debatter.
- Temaene var så gode at en haug med folk møtte opp, hver gang. Alltid med en ramme av ekte engasjement, godt humør på tross av vanskelige problemstillinger, humor og ståpå-vilje. Den magiske miksen som gjør at folk lytter, lærer og bringer viktige diskusjoner videre.
Hun presiserer at i lokalforeningene møtes leger fra alle deler av faget vårt, og passer på at synsvinkler som aldri må glemmes, løftes inn i de store debattene om helsetjenestens framtid.
  - Nordland legeforening har en klar og sterk stemme i dette arbeidet, som er så viktig for felleskapet og landet vårt, sier Gjessing.