Innkalling til Årsmøte 6. juni 2023

Rogaland legeforening har med dette gleden av å kunne invitere til Årsmøte i Stavanger Konserthus.

Vi starter opp med orgelkonsert med Nils Henrik Asheim kl. 17-17.30 etterfulgt av foredrag av tidligere helseminister, nå statsforvalter, Bent Høie. Selve Årsmøtet (PS: Obligatorisk for Rlf’s medlemmer som vil være med på middagen) blir kl. 18.30.
Middag kl 20.00 (aperitif ca. kl. 19.30-20.00) med kulturelt innslag av June Kommune
Dette blir kjekt både for deg og din bedre halvdel!
Stavanger Konserthus, foto Jiri Havran

Orgelkonsert: Nils Henrik Asheim har siden 2012 vært ansatt i en kombinert internasjonal karriere som utøvende musiker og komponist. Siden 2012 har han vært ansatt som organist i Stavanger konserthus. Som utøver er han spesielt kjent for sin personlige improvisasjons-stil på orgel. Asheim har bl.a. mottatt Spellemannsprisen 2 ganger, Lindemanprisen, Arne Nordheims Komponistpris, Edvard-prisen og den prestisjefylte Nordisk Råds Musikkpris. I 2018 ble han utnevnt til Ridder av den Kongelige Norske St.Olavs Orden.
imagetiqrh.png

Foredrag: Bent Høie, årets festtaler kommer frå Randaberg og er i dag statsforvalter i Rogaland. Mest kjent er han som helseminister under COVID-pandemien.
Han stod til rors da alle kluter måtte settes til for å holde helsevesenet flytende i 2020. Likevel - skipperen sin hovedoppgave er å ta ut kurs, og føre skuta i rett retning. En formidabel oppgave, både med og uten pandemi. Etter åtte år ved roret kjenner han både mannskapet, skuta og skipsleia godt.  Noe av dette deler han med oss på årsmøtet.
image8zsg.png

Underholdning: Jan Rune Holdhus har siden gjennombruddet med sin karakter June Kommune turnert med forestillingen under samme navn i hele Norge. Forestillingen har solgt over 15 000 billetter. Dessverre kan ikke Jan Rune komme den 2. juni, men June Kommune stiller med brask og bram og setter en stilig ramme for årsmøtefesten.
imagerj4me.png

Årsmøteprogrammet
Saksliste:

Valg av møteleder

●       Godkjenning av innkallingen

●       Årsmelding for Rogaland legeforening 2022

●       Regnskap 2022

●       Budsjett 2024

●       Kurskomitéen årsmelding 2022

●       HLR årsmelding 2022

●       Stavanger Tuberkulosefond årsmelding og regnskap 2022

●       Vedtektsendring Stavanger Tuberkulosefond

●       Primærmedisinsk forskningsfond – Rogaland, årsmelding og regnskap 2022

●       Vedtekter for Rogaland legeforening

●       Valg

●       Ærespris utdeling

Påmelding for årsmøte og middag:

I skjema på www.legeforeningen.no/rogaland innen 13. mai 2023.

Nytt av året er at medlemmene må delta på årsmøtet for å kunne komme på festmiddagen (dette gjelder selvsagt ikke ledsager).

Gratis for leger og ledsagere. Det er begrenset plass så vær raskt ute!

Vi håper at mange vil delta! Målet er at dette skal være en årlig sosial begivenhet som virker samlende for leger i hele fylket, i og utenfor sykehus.

For tilreisende fra nordfylket

Rogaland legeforening dekker reiseutgifter tilsvarende rutegående skyss.

For dem med over 1 time reisevei sponser RLF overnattingsutgifter på hotell med kroner 500,-. De som ønsker dekket overnatting må avtale dette ved å sende e-post til vår sekretær Heidunn (post@rogalandlegeforening.no).

Vel møtt!

Peter Christersson