Legefesten i Haugesund 2023

For 3 år siden tok våre kolleger Dag-Helge Rønnevik og Ruben Espelid initiativet til den første legefesten i Haugesund. Det ble en suksess.
Legefesten i Haugesund 2023

Monika Wiese, Julia Bratke og undertegnede tok på oss ansvaret for å arrangere neste års legefest. Vi ante ikke at det skulle gå tre tre år før vi endelig kunne  møtes igjen.

Takk til alle fine kolleger som var med på å gjøre Legefesten 2023 i Haugesund til en suksess.

Ca 100 feststemte leger  møttes lørdag 4 februar på Quality Hotel Maritim i Haugesund.

Det kom kolleger fra Stavanger i sør til Bergen i nord,  men de fleste kom fra Helse Fonna.

Etter at festkomiteen hadde ønsket velkommen, overtok Vidar Hansen og  Captain Frodo senen. Vidar Hansen er en tidligere politimann som har spesialisert seg i å avsløre løgn. Han kan se inni i framtiden og han ser hva du tenker.  Captain Frodo er Norges best bevarte-underholdnings hemmelighet. I de siste 25 år har han stått på verdens største scener.

Sammen holdt de er forrykende  show og ledet oss gjennom kvelden på en måte de fleste tilstedeværende kommer til å huske lenge.

Et av høydepunktene var nok  da Captain Frodo lukserte både skuldre og albue for å krype gjennom to tennisracketer.

Dr. Bjørn Nedrebø tok utfordringen og holdt en morsom tale på vegne av sykehuslegene og Monika Wiese sa noen velvalgte ord for å hedre fastlegene.

Byens beste DJ Berit Røher Nestaas laget god stemning på dansegulvet der det til tider var helt fult.

Hotellet serverte god buffet og sørget for at  alle hadde det bra.

Takk til Rogland legeforeing for økonomisk støtte og ikke minst  for hjelp til å sende ut invitasjoner pr mail til foreningens medlemmer.

Takk til Martin Doyle ved Quality Hotel Maritim for all hjelp og støtte.

Med et slikt apparat i ryggen er det bare kjekt å være arrangør.

Komiteen for Legefesten 2024 er allerede på plass. Den består av Ann Elisabeth Ellingsen, Vidar Lauritz Kloster, Andreas Tornes Andersen, Maren Elisabeth Bauman, Hanne May Hervik og Eli Wiksnes.

Det er mange som gleder seg til neste Legefest. Lykke til!