Astrid Moen Fagerli

Bilde Astrid Moen Fagerli NY

Astrid Fagerli kom til Orkdal i 1991 og siden 1996 har hun i det daglige jobbet som fastlege ved Fannrem legesenter. Dette er en travel kvinne som har mange jern i ilden. Hun har vært tillitsvalgt for fastlegene i Orkdal kommune siden 2004 og innehar fortsatt denne rollen for sine kollegaer. Siden 2007 har hun også vært tillitsvalgt for legene i SIO ; legevaktsamarbeidet i Orkdalsregionen. I tillegg til dette har hun i flere år vært veileder som ledd i utdanning av spesialister i allmennmedisin i egen region. Hun er aktiv i Orkland menighet samt at hun er leder i Svorkmo Normisjon.

Astrid Fagerli beskrives av sine kollegaer som entusiastisk og med masse pågangsmot. Hun er alltid i godt humør, er flink i alt praktisk arbeid, sprek og alltid på farten.  Hun lever i en aktiv familie: Hennes gutter er fotballtriksere på høyt nivå og alle har hørt om «Fagerli brothers». Med sin mann og sine tre gutter lever de i landlige omgivelser som igjen gir henne mulighet for et aktivt liv med skigåing og løping.

Vi vet at hennes raushet og ryddighet blir satt pris på av hennes kollegaer i Orkdalsregionen og at hennes engasjement har vært like ekte og fantastisk i alle år, helt siden hun tok på seg dette vervet i 2004.

Sør-Trøndelag legeforening er stolte å kunne overrekke prisen for fortjenestefullt tillitsvalgarbeid til denne flotte og driftige kollegaen som åpenbart har nok å holde fingrene i.