eHelse 2019 - Mens vi venter...

Tid: 8.-9. mai 2019Sted: Vika kino, Ruseløkkveien 14, 0251 Oslo

Mens vi venter…Det er nå mer enn 6 år siden stortingsmeldingen om «En innbygger – en journal» ble lansert. eHelse 2019 fokuserer på hva vi holder på med mens vi venter, herunder initiativene som er lansert som ventepølser mens hovedretten tilberedes.

Videre utfordrer vi påstanden om at e-helse skal bli den nye oljen, og søker å belyse hva som er e-helsemedaljens bakside – i form av eventuelle bivirkninger av e-helsetjenester. Temaet kunstig intelligens gis også plass, og så avrunder vi med en plenumssesjon; «En innbygger – en journal – verdt å vente på?», der ulike perspektiver slippes løs.
eHelse 2019 er en møteplass for fagfolk innen helse og IT hvor de kan dele erfaringer, drøfte ideer, strategier og løsninger for utviklingen av IT i Norges helse- og omsorgstjenester.

Kontaktperson: elisabeth.kras@dataforeningen.no

Konferansen gir tellende timer til legers spesialisering og etterutdanning. Allmennmedisin: godkjennes med 15 valgfrie kurspoeng til videre- og etterutdanningen. Konferansen kan også godkjennes for alle spesialiteter med 15 timer som valgfritt kurs for leger i spesialisering og spesialistenes etterutdanning.
Se denne linken for mer informasjon: https://event.dnd.no/ehelse/
Ehelse