16. desember 2019

Stakkars liten, syk og sliten – Velkommen til spennende nyttårs-café!

ARRANGEMENTET ER FULLTEGNET!!! Sør-Trøndelag legeforening inviterer til nyttårs-café onsdag den 15. januar kl. 19.30 på Kulturtorget på Trondheim Folkebibliotek (inngang fra Kongens gate).
03. oktober 2019

Helsepolitisk seminar i Midt-Norge, 6. desember 2019

Legeforeningens Regionutvalg Midt-Norge i samarbeid med Helse Midt-Norge RHF har på ny gleden av å ivitere til helsepolitisk seminar! Tid: fredag 6. desember kl. 10.00Sted: Scandic Hell, Stjørdal Årets tema er Helseplattformen, beredskap og katastrofer samt innovasjon/forskning.Seminaret er godkjent med 6 timer for alle spesialiteter. Velkommen til en spennende dag!
18. september 2019

Nytt styre i Sør-Trøndelag legeforening

I dag ble nytt styre konstituert og vi skal gjøre vårt beste for våre medlemmer!Kurskomitéens leder har fått fast plass og vi gleder oss til samarbeidet.Har dere innspill eller idéer, send gjerne en epost til styret eller vår organisasjonssekretær.
16. september 2019

Vel overstått medlemsmøte om pensjon!

Kom å ta grep om din pensjon - har du råd til å la være? Denne oppfordringen ble tatt av over 230 medlemmer som alle kom for å ta grep om sin pensjon. Fra ferske LIS til kolleger med gråstenk i håret, rikt representert var både de offentlige ansatte og privat praktiserende leger. Sør-Trøndelag legeforening i samarbeid med våre avtalepartnere gjennom Akademikerne, Danske Bank og Storebrand hadde sørget for et godt faglig innhold tilpasset alle våre medlemmer hvor også SOP og KLP stilte velvillig opp. Britannia Hotell, Trondheims nye storstue ga det hele en flott innramming! Det at de fleste fikk informasjon om at de vil komme til å oppleve en ny økonomisk hverdag som pensjonister la ingen demper på stemningen - klokere gikk vi alle ut i trøndernatten mens spareplaner for en bedre pensjonisttilværelse ble planlagt.
10. september 2019

Kom og ta grep om din pensjon - har du råd til å la være?

ARRANGEMENTET ER FULLTEGNET!!For å stå på venteliste send mail til: bente.gronnesby@st-legeforening.no Sør-Trøndelag legeforening ønsker våre medlemmer hjertelig velkommen til tapas og kveldstreff om pensjon i samarbeid med Danske Bank. Tid og sted: tirsdag 5. november 2019 kl. 1730 på Britannia Hotell, Trondheim "Normenn som nærmer seg pensjonsalderen aner ikke hvor mye penger de trenger som pensjonister. De sparer heller ikke til alderdommen".
09. september 2019

Godt valg og oppsummering av helsepolitisk debatt!

Vi ønsker alle våre medlemmer et riktig godt valg! Her er en oppsummering av vår helsepolitiske debatt som ble arrangert på Litteraturhuset i Trondheim med 90 påmeldte medlemmer. En flott aften på Litteraturhuset da Sør-Trøndelag legeforening arrangerte helsepolitisk debatt, 20.august med tema «Min helse, hvem sitt ansvar?» Sør-Trøndelag Legeforening arrangerte tirsdag 20. august helsepolitisk debatt på Litteraturhuset Sellanraa, med temaet «Min helse, hvem sitt ansvar?». Med toppet politikerlag i panelet, og en opplagt og ordfrisk Magne Nylenna som ordstyrer, var det duket for en interessant kveld. I tillegg til Ap’s Rita Ottervik og Høyres Ingrid Skjøtskift, stilte Erling Moe (V), Mona Berger (SV), Ragna Vorkinnslien (RV), Ola Lund Renolen (MDG), Ingrid Marie Hildrum (KrF), Marte Løvik (Sp) og Tore Kristiansen (Frp).
17. juni 2019

Velkommen til helsepolitisk debatt "Min helse, hvem sitt ansvar"

Sør-Trøndelag legeforening inviterer til helsepolitisk debatt i forkant av kommunevalget 9. september 2019. Tid: tirsdag 20. august kl. 19.00-22.00 på Litteraturhuset/Sellanraa,Trondheim Vi har fått bekreftet deltagelse fra følgende: Rita Ottervik (AP), Ingrid Skjøtskift (Høyre), Ingrid Marie Hildrum (Krf), Ragna Vorkinnslien (Rødt) Mona Berger (SV), Erling Moe (Venstre) Tore Kristiansen (FrP), Ola Lund Renolen (MDG), Marte Løvik (Sp) Debattleder: Magne Nylenna, Fagdirektør, Dr.med. i Folkehelseinstituttet Godt valg!
28. mai 2019

Nye og bedre betingelser for fastlegekontor som deltar i oppsett av Helseplattformen

Forrige utlysning etter fageksperter og fastlegekontor fra Trondheim og prosjektleder og faglig koordinator for fastleger resultert i ingen søknader fra Trondheim. Dialog med tillitsvalgte og Legeforeningen har resultert i at vi nå kan tilby bedre betingelser ved at: Legekontor kan få: - kommunal vikar i 100% stilling med liten hjemmel på kontoret som kan arbeid på alle legekontorets lister l tillegg til sin egen og de to fagekspertenes.- utgiftskompensasjon for vikar- kompensasjon for merbelastning for legekontoret Fageksperter, prosjektleder og faglig koordinator kan velge mellom en god månedslønn og praksiskompensasjon eller timeslønn etter fakturert medgått tid (kommunal møtesats for fastleger i TK)
24. mai 2019

Trønderopprøret

Trønderopprøret består av fastleger som jobber for å bevare og styrke fastlegeordningen gjennom å sikre rekruttering og hindre at fastleger slutter i jobben. Kjernegruppa består av 12 fastleger fra Trondheim, samtlige NTNU-lektorer i allmennmedisin.

Side 1 av 3