”Slik leder jeg” - Per Bleikelia

Troms legeforening har gleden av å invitere alle medlemmer til foredrag med adm dir Per Bleikelia, Ringerike sykehus, Vestre Viken HF. Sted: Rica Ishavshotell – Panoramasalen Tid: Onsdag 14. mai kl 18:00
Bleikelia-hoved
Foto: Anne Grete Storvik

Bleikelia har vært stedlig direktør ved Ringerike sykehus siden høsten 2011.
I februar 2013 ble han utnevnt til Årets arbeidsgiver av Fagforbundet:

- De som har foreslått Per Bleikelia hevder at han har maktet å snu det negative til det positive. Han har bidratt til å vekke til live lagånd og fellesskapsfølelse blant de ansatte. Dette er litt av en attest fra tillitsvalgte og ansatte, sa Jan Davidsen, leder i Fagforbundet under prisutdelingen.

12. mars i år ble han tildelt Legeforeningens lederpris

Juryen begrunner tildelingen slik:
”Årets vinner har de siste årene stått frem som et unikt forbilde på en dedikert og klok sykehusleder som tar pasientene og de ansattes hverdag på største alvor. Han er en god lytter og tilrettelegger - eller «fasilitator» som han selv kaller seg.

Samtidig leverer han på fastsatte mål, og økonomisk underskudd er snudd til overskudd. Hans lederfilosofi bidrar til svært gode resultater for både pasienter, ansatte og bunnlinjen. Han er en høyt oppskattet og respektert leder av både ansatte og tillitsvalgte.

Legeforeningen vil med årets lederpris markere en tydelig lederautoritet og en fremtidsrettet ledelsesfilosofi. Et eksempel til etterfølgelse for Sykehus-Norge.

Legeforeningen har i år fraveket kravet om at prisvinneren må være lege - dette for å kunne hedre hans utrettelige innsats i den gode dialogens tjeneste.”

Ringerike sykehus er lokalsykehus og traumesykehus for øvre Buskerud og tilgrensende kommuner med opptil 100 000 pasienter i nedslagsfeltet. Sykehuset har rundt 1 000 ansatte, derav 80 leger. Vestre Viken er et helseforetak med 9500 ansatte. Helseforetaket er i stadige omstillinger, Ringerike sykehus merker også dette. For tiden bygger de nytt akuttmottak og pusser opp deler av sykehuset. Sykehuset når sine mål.

Bleikelias foredrag tar ca 1 time. Deretter er det avsatt tid til spørsmål og diskusjon!

Velkommen!

Troms legeforening