Informasjon fra NIMF styret oktober 2023

Nyheter fra styret
info fra styret

Kjære NIMF medlemmer

Her kommer en ny epost med viktige nyheter, men først en sterk oppfordring. Hvis du ikke er påmeldt til årets Idrettsmedisinske høstkongress (IMHK) i Trondheim 3.-5.november, så gjør det Her og NÅ! Håper vi ser et rekordstort antall NIMF deltagere i Trondheim.

Nyhet nr 1: Den lenge annonserte lanseringen av NIM sin nye webside (norskidrettsmedisin.no) er nå et faktum. Gå inn HER og gjør deg kjent med hva som er der per i dag. Ikke alt er helt på plass enda, men kom gjerne med tips til forbedringer. Bruk eposten vår sekretariat.nimf@gmail.com

Nyhet nr 2: NIMF har opprettet en Instagram konto. Den heter "norsk_idrettsmedisin". Vårt nye studentmedlem i NIMF styre (Marion) oppfordrer til å bruke «kanalen» til alt dere mener er interessant for medlemmene våre.

Nyhet nr 3: NIMF styret har vedtatt å opprette et Nordisk reisestipend for å øke kontakten mellom medlemmene av de nordiske foreningene (Sverige, Danmark, Finland og Norge). Mer om Nordisk Resiestipend for 2024 og retningslinjer for søknad finner du på NIMF webside Søknadsfrist er 30.oktober 2023.

Nyhet nr 4: NIMF styret har også besluttet å opprette et videreutdanningsstipend i idrettsmedisin fra 2024 av. Det vil bli knyttet til IOC sitt «Advanced Team Physician Course» som vanligvis går på høsten hvert år. Du kan sjekke ut programmet for årets kurs HER. NIMF vil dekke utgiftene til reise, opphold og deltagelse innenfor en gitt ramme. Stipendet vil bli utlyst i begynnelsen av 2024.

Nyhet nr 5: NIMF vil i samarbeid med IOC gi medlemmene våre tilgang på et Webinar 24. oktober kl 19-21. Tema er EILO og dysfunksjonell pusting. Påmelding finner du nederst på NIM websiden.

Nyhet nr 6: Exercise is Medicine Norge som er stiftet av NIMF og FIA arrangerer en prekongress til IMHK og vil arrangere en politisk debatt om manglende bruk av fysisk aktivitet i helsetjenesten, i tillegg til et poenggivende kurs i aktivitetsmedisin. Les mer her, meld deg på og del videre

Til slutt: Cudos til dere som var på Idrettsmedisinske grunnkurs (trinn 1,2 og 3) i Oslo sist uke og deltok aktivt der. Vi håper det ble tid for både læring, nettverking og sosiale aktiviteter og er spent på evalueringen dere har gitt. Er det noe dere ønsker å formidle direkte til oss i NIMF styret så bruk sekretariatsmailen vår! Neste år satser vi på at enda flere leger deltar!

Erratum: I forrige epost skrev jeg at søknader om midler fra Forskningsfondet kan sendes når som helst på året. Dette var feil, og jeg beklager. Fristen for midler i 2024 var 1. september.

Gjerdrum 4.oktober 2023

På vegne av NIMF styret