Nye styremedlemmer

Siri Bjorland, Christine Holm Moseid og John Bjørneboe gikk ut av styret og jeg benytter igjen muligheten til å gi dem en stor takk for flott innsatts i styret over mange år. Tre nye medlemmer er valgt inn, Linn Ingrid Dahl, Marion Skøyum Moe (medisinstudentmedlem) og Kristian Holm
Bilde av Linn Ingrid Dahl

Navn: Linn Ingrid Dahl

Spesialitet/yrkesbakgrunn: LIS i Fysikalsk medisin og rehabilitering, flere år i allmennmedisin. Utdannet Cand Med ved UIO i 2010 og Cand Scient i 2001.

Jobber nå på Sunnaas sykehus.

Hvilke idretts/aktivitetsmedisinsk erfaring dere har: Tidligere styremedlem i Oslo Studentenes Idrettsforening innen dans. Engasjert i forebyggende medisin og verdien av fysisk aktivitet for å opprettholde fysisk og psykisk helse. Er utdannet yogalærer og har forsket på avdeling for Ernæringsvitenskap. Har tidligere jobbet på Beitostølen Helsesportsenter og er også opptatt av paraidretten.

Hvilke saker ønsker jeg å jobbe for i NIMF styret: Helhetlig helse og forebyggende medisin hos idrettsutøvere, samt paraidrett.

Bilde av Marion Skøyum Moe

Navn: Marion Skøyum Moe. Jeg er medisinstudent ved Universitetet i Oslo og uteksamineres denne våren. Jeg har drevet aktivt med både langrenn og friidrett, og er per i dag aktiv mosjonist. Ellers jobber jeg ekstravakter som mottakslege på Kongsvinger sykehus, hvor jeg tar imot kirurgiske og ortopediske pasienter.

Saker ønsker jeg å jobbe for i NIMF styret: Å forebygge spiseforstyrrelser og vektproblematikk i idretten, samt fronte at idrett og fysisk aktivitet skal være gøy og gi overskudd i hverdagen. Min hverdag er preget av stillesittende lesing, men hver morgen er jeg ute på joggetur. Dette er min egentid, hvor tankene flyr og jeg klargjør hodet for ny input. Hvis jeg skulle gi en oppfordring til andre måtte det være å finne sin egen type morgentur, som kan gi deg overskudd i hverdagen.

Bilde av Kristian Holm.

Navn: Kristian Holm

Spesialitet: Barnesykdommer

Arbeidssted: Barne- og ungdomsavd. SI Lillehammer

Idrettsmedisinsk bakgrunn:

• Studentstipendiat NIH 1995-97
  • Ass. sjefslege Ungdoms-OL Lillehammer 2016
  • Ansvarlig for idrettsrelaterte problemstillinger ved barneavd. SI Lillehammer dvs. spiseforstyrrelser, ikke fungerende utøvere, belastningsskader, post-commotio osv.
  • Utredning av luftveisproblematikk henv. fra OLT Innlandet.
  • Sanitetsansvarlig for div. WC, NC og NM i Lillehammerregionen

Saker jeg ønsker å jobbe for i NIMF-styret:

• Sunn barne- og ungdomsidrett under mottoet «flest mulig – lengst mulig»