Arbeidslivskomiteen

Norsk medisinstudentforening er medisinstudentenes egen fagforening og arbeider for gode lønns- og arbeidsvilkår for våre medlemmer. Dette innebærer lønnsforhandlinger på vegne av studenter og interessepolitisk arbeid for å sikre både studenter og LIS1-legers rettigheter og vilkår i arbeidslivet.
x

Som Arbeidslivsansvarlige i Nmf jobber vi for å bedre arbeids- og lønnsvilkår for medisinstudenter og for å sikre gode ansettelsesprosesser. Vi besvarer med glede spørsmål fra Nmf-medlemmer om arbeid og lønn.

Hvert lokallag har minst én lokal arbeidslivsansvarlig. Sammen med en nasjonal arbeidslivsansvarlig utgjør alle de engasjerte arbeidslivsansvarlige i lokallagene «Nmfs arbeidslivskomité». Komiteen jobber sammen for bedre arbeids- og lønnsvilkår for medisinstudenter med og uten lisens på lokalt og nasjonalt nivå.

Arbeidslivskomiteen 2023/2024

Nasjonal Arbeidslivsansvarlig 2023