Høring - NOU 2022: 10 Inntektssystemet for kommunene

03. oktober 2022

Høringsfrist 11.11.2022

Fristen er utløpt

Fristen er utløpt, men du kan fortsatt laste opp eller endre ditt høringssvar.

Legeforeningen har mottatt høring av Kommunal- og distriktsdepartementet om inntektssystemutvalgets utredning av NOU 2022: 10 inntektssystemet for kommunene.

Inntektssystemet fordeler rammetilskuddet og omfordeler skatteinntekter mellom kommuner. Inntektssystemet består i dag av tre hovedelementer: innbyggertilskuddet med en utgiftsutjevning, ulike regionalpolitisk begrunnede tilskudd og en omfordeling av skatteinntekter gjennom inntektsutjevningen. Utvalget skulle vurdere dagens inntektssystem for kommunene og de ulike elementene i dette, samt komme med et forslag til utforming av inntektssystemet.

Denne høringen skal behandles av Sentralstyret.

Les mer på siden til Regjeringen.

Dersom høringen virker relevant, bes det om at innspill sendes til Legeforeningen innen 11. november 2022. Det bes om at innspillene lastes opp direkte på Legeforeningens nettsider.

Saksbehandler

Gorm Hoel | Medisinsk fagavdeling