Legeforeningen krever at regjeringen forlenger kompensasjonsordning til næringsdrivende leger som må i karantene eller isolasjon

Kompensasjonsordningen der næringsdrivende leger har fått praksiskompensasjon ved fravær grunnet karantene eller isolasjon som følge av covid-19-smitte opphører ved årsskiftet. Legeforeningen krever nå at regjeringen forlenger ordningen.

Gjennom koronapandemien har fastleger og avtalespesialister fått praksiskompensasjon ved fravær grunnet karantene eller isolasjon som følge av covid-19-smitte. Kompensasjonsordningene opphører ved årsskiftet. Etter det Legeforeningen erfarer har ikke regjeringen planlagt å forlenge ordningene. På grunn av endringene i smittesituasjonen og koronareglene mener Legeforeningen at ordningen må forlenges. Dette har vil tatt opp i møte med Helse- og omsorgsdepartementet, og i brev til Helseministeren.