Ta kontakt med tillitsvalgte!

Har du spørsmål i arbeidsforholdet kan det være lurt å kontakte din lokale tillitsvalgte som er ekspert på din arbeidsplass.

Legeforeningen har mange kompetente tillitsvalgte som kjenner tariffavtalene, lokale regler og hvordan disse praktiseres godt. Mange tillitsvalgte har gått på Legeforeningens tillitsvalgtkurs og har tilgang til veiledere på Legeforeningens hjemmesider, som gjør at de er gode til å rådgi medlemmer med store og små utfordringer knyttet til arbeidsforholdet. Kunnskap om de lokale forholdene er ofte nøkkelen til å finne gode løsninger.

De tillitsvalgte kan alltid kontakte JA avdelingen i Legeforeningen og rådføre seg med advokatene/ juristene og økonomene. Kontakt din lokale tillitsvalgte neste gang du lurer på noe knyttet til arbeidsforholdet ditt! Hvem dette er, finner du ved å gå inn på Min side (legeforeningen.no)