Enighet i lønnsforhandlingene i sykehusene

Natt til torsdag kom Akademikerne helse, med Legeforeningen, til enighet med arbeidsgiverforeningen Spekter i årets hovedoppgjør.
Marit-Sylvia-Rune
OPNÅDDE ENIGHET: Marit Hermansen, Sylvia Brustad og Rune Frøyland. Foto: Akademikerne

- Dette er et godt oppgjør for våre medlemmer. Samarbeidet mellom partene har fungert fint lokalt, noe som er positivt med tanke på at det ikke er lenge siden vi la bak oss en lang sykehusstreik, sier Rune Frøyland, forhandlingsleder for Akademikerne helse.

Legeforeningen har i år forhandlet all lønn lokalt, i tillegg til forhandlinger om tekstlige elementer i B-delene.

- Jeg er imponert over innsatsen tillitsvalgte har lagt ned i forhandlingene, og det gode samarbeidet lokalt, sier Marit Hermansen, president i Legeforeningen.

Hovedoppgjøret 2018 er med dette avsluttet, og lønnsoppgjøret kan effektueres.

Protokoll er vedlagt.