Oppstart av mekling om særavtalen

Fristen for å komme til enighet er onsdag 14. oktober ved midnatt.
Oppstart av mekling
MEKLING I SÆRAVTALEN: President Marit Hermansen, sammen med meklere Torkjel Nesheim og Tine Kari Nordengen ved Riksmeklerens kontor. Foto: Christine Palm/Legeforeningen

16. september ble det som kjent brudd i forhandlingene om særavtalen mellom KS og Legeforeningen, etter at partene ikke kom til enighet. Særavtalen regulerer blant annet legevakt, samfunnsmedisin og arbeidsforholdene for LIS1.

Les pressemeldingen om bruddet.

Legeforeningen møtte KS tirsdag 13. oktober for oppstart av mekling. Det samme gjorde resten av foreningene i Akademikerne kommune, som også brøt forhandlingene med KS i september.

Fristen for å komme til enighet er onsdag 14. oktober, klokken 24.00.

Prosessen i selve meklingen er taushetsbelagt. Vi vil komme tilbake med mer informasjon når resultatet av meklingen foreligger.