Ole Johan Bakke gjenvalgt som visepresident i CPME

Denne uken var Legeforeningen vertskap for generalforsamling og styremøte i Den europeiske legeforening (CPME) i Oslo.
Ole Johan Bakke
Ole Johan Bakke under CPME-møtet i Oslo. Foto: Axel Rød/Legeforeningen

– Vi gratulerer Ole Johan Bakke med vervet som visepresident i CPME og ønsker ham lykke til de neste tre årene. CPME er en viktig og nyttig arena for hva som foregår i Europa og en god kanal til å formidle europeiske legers syn på politikk- og samfunnsutvikling, sier Anne-Karin Rime, president i Legeforeningen.

Møter og valg fant sted 26. og 27. november på Soria Moria i Oslo. Deltakerne satte stor pris på muligheten til å treffes fysisk for første gang siden før pandemien startet.

Ved årets møte var det valg til president, visepresidenter og kasserer. Dr. Christiaan Kejzer fra Nederland ble valgt til president, mens Legeforeningens egen Ole Johan Bakke ble gjenvalgt som visepresident sammen med Dr. Ray Walley fra Irland, Dr. Jaqueline Rossant-Lumbroso fra Fankrike og Dr. Marily Passakiotou fra Hellas. Dr. Marjo Parkkila-Harju fra Finland ble valgt til kasserer.