Rime gjenvalgt som leder av Overlegeforeningen

Anne-Karin Rime ble gjenvalgt ved akklamasjon på Overlegeforeningens digitale landsrådsmøte torsdag 15. april. Rime kunngjorde samtidig at hun stiller som presidentkandidat i Legeforeningen.
Bilde av Anne-Karin Rime
GJENVALGT: – Tusen takk for tilliten, sa Anne-Karin Rime da hun ble gjenvalgt som Of-leder. Foto: Thomas B. Eckhoff/Legeforeningen

– Tusen takk for tilliten. Dette setter jeg utrolig stor pris på. Det er en ære å få lede dere videre, sa Anne-Karin Rime da gjenvalget var klubbet igjennom.

Etter at valget ble gjennomført annonserte Rime at hun ville stille som kandidat i det forestående presidentvalget i Legeforeningen. Hun fikk full støtte fra landsrådet.

– Jeg stiller som presidentkandidat på vegne av dere. Sammen skal vi spille hverandre gode. Jeg tar denne utfordringen. Tusen takk for all støtte, sa Rime.

Rime var innstilt av valgkomiteen og går inn i sin andre periode som Of-leder. Hun har bakgrunn som overlege ved anestesiavdelingen ved Sykehuset Østfold og er mangeårig tillitsvalgt ved sykehuset. Rime er også medlem av Legeforeningens sentralstyre.

Med seg i styret får hun nestleder Geir Arne Sunde (Helse Vest), Lindy Jarosch-Von Schweder, Christian Grimsgaard (Helse Sør-Øst), Marie Skontorp (Helse Stavanger), Ståle Clementsen (Helse Sør-Øst), Mathis Heibert (Helse Nord-Trøndelag/Helse Midt) og Solveig Nergård (Helse Nord).

Det nye styret tiltrer 1. september 2021.