Valgdebatt i Legenes hus

Se valgdebatten Legeforeningen arrangerte om fremtidens helsetjeneste i Legenes hus i Oslo, tirsdag 7. september.

Våre sentrale helsepolitikere møttes til dyst da Legeforeningen inviterte til debatt i Legenes hus, Oslo i innspurten av stortingsvalgkampen.

– Legeforeningen har i løpet av denne valgkampen vært opptatt av ett viktig spørsmål: Hvordan skal vi sikre et sterkt offentlig helsevesen, også i fremtiden? Presset på helsetjenesten er særlig tydelig i fastlegeordningen og i psykisk helsevern. Så jeg utfordrer politikerne på hvem som er villig til å gi sektoren et varig løft, innledet president Anne-Karin Rime.

I debatten deltok Nicholas Wilkinson (SV), Kjersti Toppe (Sp), Ingvild Kjerkol (Ap) og helseminister Bent Høie (H).