Tekniske problemer

Vi opplever for tiden noen tekniske problemer og enkelte tjenester på nettsiden kan være utilgjengelig frem til vi har fått løst dem.

LANDSSTYREMØTET: Danset for MedHum

Både givergleden og dansegleden var stor da MedHum (Medisinstudentenes humanitæraksjon) sparket i gang legestafetten på landsstyremøtes siste dag.
Bilde av Nils Kristian Klev og Anne-Karin Rime
SVINGTE SEG PÅ SCENEN: Anne-Karin Rime og Nils Kristian Klev tok utfordringen fra MedHum og danset for landsstyret. Foto: Legeforeningen/Thomas B. Eckhoff

MedHum 2022 skal bidra til at barn på Elfenbenkysten får tilgang på bedre hygiene og sanitærforhold.

Ny innsamlingsrekord

Totalt kom det inn hele 560 000 kr fra et stort antall av Legeforeningens foreningsledd, sentralstyret og Tidsskriftet. Dette er ny innsamlingsrekord av landsstyret.

INNSAMLINGSREKORD: Emma Marshall, Maja Elisabeth Mikkelsen og Amalie Fagerli Tegnander jublet for ny innsamlingsrekord. Foto: Legeforeningen/Thomas B. Eckhoff

– Jeg er mildt sagt overveldet over dette generøse bidraget, og utrolig takknemlig for støtten. Tusen takk, strålte Amalie Fagerli Tegnander, leder for årets MedHum.

For å motivere landsstyret til å donere mest mulig til aksjonen, fikk flere av Legeforeningens fremste tillitsvalgte ulike utfordringer som måtte gjennomføres om nok penger ble samlet inn.

Alle målene ble nådd med betydelig margin, noe som førte til at blant annet president Anne-Karin Rime og visepresident Nils Kristian Klev fikk anledning til å vise frem sine beste dansetrinn på scenen. Til stor jubel fra salen!

Samarbeid med UNICEF

I samarbeid med UNICEF og prosjektet «Din Søppel Min Helse» skal MedHum 2022 bidra til at nesten 40 000 barn og unge på Elfenbenkysten får tilgang på bedre hygiene og sanitærforhold på skolene, rent vann og trygge oppvekstsvilkår.

#DinSøppelMinHelse har som mål å bedre barns overlevelsesevne og skape varig endring på Elfenbenkysten ved å jobbe smart med en av verdens største miljøutfordringer: Plast.

MedHum er Norges største humanitære studentorganisasjon. Hvert partallsår arrangerer MedHum en aksjon for å samle inn penger til humanitære prosjekter med fokus på lav- og mellominntektsland, og forebyggende helsearbeid.

I 2021 hadde MedHum 30 års jubileum. Aksjonen har totalt samlet inn over 24 millioner kroner.