27. desember 2022

Helse-Norges nest mektigste kvinne

Legeforeningens president Anne-Karin Rime er på andreplass på Kapitals liste over de mektigste kvinnelige helsetoppene i Norge 2022.
21. desember 2022

God jul og godt nytt år!

Legeforeningen ønsker alle medlemmer, tillitsvalgte og andre samarbeidspartnere en riktig god jul – og et godt nytt år!
19. desember 2022

Enighet om ny hovedavtale i staten

– Den nye hovedavtalen vil kunne styrke det lokale samarbeidet, sier leder i Akademikerne stat, Kari Tønnessen Nordli.
15. desember 2022

Stipend til HIMSS23

Lyst til å øke kompetansen innen e-helse og teknologi? Da er dette noe for deg! Konferansen HIMSS23 er verdens største konferanse og utstilling av helseteknologi. Den finner sted i Chicago, 17. – 21. april 2023.
15. desember 2022

Verdens leger ber Iran stoppe henrettelser

Verdens legeforening (WMA) ber om at henrettelsene i Iran må ta slutt. Det skjer etter fengslingen av en lege og hans kone, som begge risikerer dødsstraff for å ha deltatt i begravelsen til en som demonstrerte mot regimet.
14. desember 2022

Nytt inspirasjonshefte for sykemelding av pasienter med psykiske lidelser

Å få spørsmål om sykemelding fra pasienter med psykiske lidelser kan være vanskelig. Nå er det utarbeidet et inspirasjonshefte, som tar for seg flere sider knyttet til sykemelding for pasienter med vanlige psykiske plager.

Urealistisk avvikling av Fritt behandlingsvalg

Fra 1. januar 2023 har regjeringen foreslått å avvikle Fritt behandlingsvalg. Legeforeningen er i utgangspunktet positiv til avviklingen, men er bekymret for den knappe tidsfristen.

– Dette skylder vi dem

Verden er i dag preget av krig og konflikt. Aktuelt i foreningen har tatt kontakt med gastrokirurg Marius Svanevik, som har vært ute i felt flere ganger. Nå er han 100 prosent ansatt som kirurg for Forsvaret og mener vi skylder våre soldater et godt helsevesen når de er ute på jobb for Norge.

Engasjerte Erlend

Erlend Sæther, den nye lederen av Norsk medisinstudentforening (Nmf), brenner for mye. I tillegg til medisin har han lidenskap for filosofi, kommunevåpen, USA og flagg. For å nevne noe.

Side 1 av 15