Vintermøte på Røros 9.-11. mars 2022

Vi ønsker alle velkommen til Vintermøte på Røros onsdag 9. – fredag 11. mars 2022! Vi gleder oss til å møtes fysisk igjen framfor digitale møter, og vi håper mange av dere tar turen til Røros!
Hest og slede forbi Røros kirke
Foto: Destinasjon Røros

Tradisjonen tro blir det både inviterte og frie foredrag. Vi er glade for at John Newell-Price har takket ja til å snakke om behandling av Cushings sykdom og utredning av hyperkortisolisme ved binyreinsidentalomer. Bruk av kontinuerlige glukosemålere og annen diabetesteknologi blir et annet tema på møtet. Fredagen blir felles med barneendokrinologene, med kjønnsinkongruens som et av temaene. Foreløpig program kommer senere; i mellomtida ber vi dere om å sette av datoene. Som vanlig blir en del av dere involvert i formøte (fra lunsjtider tirsdag 8. mars) for revisjon av utvalgte kapitler Nasjonal Veileder i Endokrinologi.

Møtet holdes på Røros Hotell (roroshotell.no), som er sentralt plassert med gangavstand til sentrum og skiløyper rett utenfor hotellet, og med egen bad- og velværeavdeling. Vi tilpasser møtestart og –slutt til togtider, og hvis mange ankommer via Værnes, vil vi vurdere å sette opp fellestransport derfra.

Vennlig hilsen arrangementskomiteen: Stine L. Fougner, Sverre Christiansen, Chandima Balasuriya, Hanna Dis Margeirsdottir, Eystein Husebye, Trine Finnes og Bjørn Olav Åsvold