Invitasjon og påmelding til Svalbardkurset

Velkommen til Svalbardkurset 2020 - 18. til 23. mars

Obs – Påmeldingsfristen er dessverre gått ut. Ta kontakt for event. spørsmål.
Isbjørn fareskilt på Svalbard. Foto: Colourbox.com

Endelig er vi klare med påmelding etter å ha fått avklart en del praktiske spørsmål og kommet et hakk videre i programavklaringen. Vi har allerede fått en del foredrag på plass, men vi trenger flere. Ta kontakt med Knut eller Hans Magne hvis du kan tenke deg å bidra med 45 min inklusive spørsmål. Dette honoreres etter Legeforeningens satser.

Svalbard som reisemål har noen rammer som blant annet innebærer korte tidsfrister – så derfor er fristen for påmelding satt til 10.10.2019.  Håper ikke det skremmer noen – kast deg rundt og få de avklaringer du trenger og meld deg på et spennende kurs i spennende omgivelser.

Vi åpner også for at ledsager er hjertelig velkommen til å bli med. I påmeldingen har vi satt opp de postene som tilbys gjennom oss og som det MÅ hakes av for, mens alt av turer og eventer – samt et par middager - må meldes på direkte og vil også måtte betales direkte til arrangør.

Praktiske opplysninger

Kurskomite:

Knut Skyberg, leder kurskomite (mob. 90593106)
knut.skyberg@stami.no

Hans Magne Gravseth (mob. 97727123)
hmg@stami.no

Inger Marie Daffinrud (mob. 90584753)

namf@legeforeningen.no

Arrangør: Hurtigruten Reisebyrå (+47 79026100)
info@hurtigrutensvalbard.com

Fly: Norwegian Oslo – Longyearbyen – Oslo: Det er bestilt gruppereise t/r Oslo, denne reservasjonen skjer i påmeldingen. Hvis du ikke reiser fra eller via Oslo (f.eks. reiser direkte fra Tromsø) ordner du flyreisen til Svalbard selv.

Trenger du tilslutningstransport til Oslo ordner du også dette selv. I følge reisebyrået er det viktig å beregne god tid på innsjekkingen og flyet går kl. 09.45. Anbefalt innsjekking senest ca 1 time før.

HUSK PASS: Reiseselskapet poengterer at det er viktig å ta med pass – og at billetten/påmeldingen bestilles i nøyaktig det samme navnet som står i passet. Dette har de hatt noen utfordringer på tidligere, derfor presiseres dette.

Transport t/r flyplass – hotell i Longyearbyen:  Vi blir hentet i buss på flyplassen (inkludert i kursprisen).

Litt av hvert: Ved ankomst til Funken Lodge hotell er det lagt opp til felles lunsj, og etterpå en tre-timers sightseeing i det de kaller "Kulturhistorisk møte med Longyearbyen". Denne turen foregår med buss og du haker eventuelt av i påmeldingen. På kveldene er middag enten lagt opp til på egen hånd – to middager er felles på Funken (i påmeldingen), to middager er knyttet til utflukter og påmelding direkte via en kursdeltaker (se programmet).

Bemerk særlig at aktiviteter lørdag må bestilles av den enkelte. Her kan det være lurt å bestille tidlig, da enkelte utflukter kan bli fulltegnet. Vi kommer tilbake med mer info her.

Se nøye på programmet så ser du hva kurskomiteen har i tankene!

Det er 3 fulle kursdager og det søkes om 19 timers godkjenning. Disse dagene belastes det møtepakker (inklusive lunsj a kr 775,-) for møtedeltakerne – du må hake av for disse også slik at fakturaen blir riktig. Ledsagere må ordne seg selv disse dagene.

Søknad fra Fond II:

Fond II dekker følgende etter søknad.

Hotell: kr 1.050,- pr. natt for kursdeltaker. Bemerk at det er anledning til å dele rom med en kollega, dette gir en hotellpris som ikke er mye over det Fond II dekker

Diett: kr 400,- pr dag det er kurs (dvs. 3 dager + lunsj ankomstdag) – Reise: dekkes fullt ut

Vi kommer nok tilbake med mer info fortløpende – og ikke minst oppdatert program. Vi oppfordrer deg til å melde deg på så snart som mulig – og senest 10. oktober d.å.

Ta kontakt direkte med kurskomiteen for flere opplysninger.

Vi lover deg en flott opplevelse!