Utlysning av stipender fra NFIM og NFMM 2024

Grip årets sjanse til å søke stipend for å komme på NSCMID i Oslo eller for å få midler til å reise og/eller hospitere.

Søknadsfrist for LIS-stipend (NSCMID) er 1. august, øvrige stipend 15. april.
Norske penger
Norske penger Foto: colourbox.com

Aktuelle stipender:

• For deg som er LIS og som er hovedmedlem av NFMM eller NFIM: Foreningene vil ha spesielt deg med på årets NSCMID-konferanse. Du kan søke kr. 5000 (NFMM) eller kr. 7000 (NFIM) som reisestøtte for deltagelse hos din hovedforening.
  • For deg som er spesialist eller LIS og som er hovedmedlem av NFMM eller NFIM: søk reise- og hospiteringsstipend på hhv. kr. 25.000 (NFMM) og kr. 30 000 (NFIM) til opphold i faglig relevante forskningsinstitusjoner, organisasjoner eller fagmiljøer.
  • For deg som er hovedmedlem i NFMM: søk reisestøtte oppad begrenset til kr. 15.000 for å kunne delta på internasjonalt kurs/kongress/konferanse innen det mikrobiologiske fagområdet der du ikke finner annen finansiering. Denne søknaden sendes direkte til NFMM-styret (Styret (legeforeningen.no)).

Det vil for 2024 ikke utbetales forskningsstipend.
Det vil heller ikke bli utdelt ærespris. Årsaken er at vårmøte 2024 erstattes av NSCMID som avholdes i Oslo.

Søknader til NFMMs LIS-stipend og reise- og hospiteringsstipend skal sendes til:
Karianne Wiger Gammelsrud (e-post

Søknader til NFIMs LIS-stipend og reise- og hospiteringsstipend skal sendes til:
Magnhild Eide Macpherson (e-post