Etterutdanning for legespesialister i radiologi, forslag til utkast.

Kjære medlemmer i Norsk radiologisk forening! Arbeidsgruppen for etterutdanning av legespesialister i radiologi har utformet et utkast til retningslinjer for etterutdanning av legespesialister.
En mann som peker på et røngtenbilde. Illustrasjon: Colourbox.com
Ill.: Colourbox

Det er ikke aktuelt med resertifisering eller regodkjenning som spesialist, men et (relativt) strukturert opplegg for opprettholdelse og videreutvikling av fagkompetanse. Forslaget er utarbeidet i samråd med styret i Norsk radiologisk forening og Spesialistkomitéen, og har vært ute på høring til Norsk Radiologisk Forenings underforeninger. Vi er takknemlige for tilbakemeldinger på forslaget slik at dette i størst mulig grad er i tråd med ønsker fra våre medlemmer.

Det understrekes at dette er et forslag med anbefalinger. Utgangspunktet fra Legeforeningen (vedlegg «Oppdragsbrev til fagmiljøene») er også kun et forslag slik at arbeidsgiver per nå ikke er bundet av aktuelle forslag. Legeforeningen sentralt vil arbeide videre med implementering og forhandlinger opp mot arbeidsgiversiden.

Arbeidsgruppen er takknemlig om eventuelle høringssvar sendes på epost til even.h.fyllingen@ntnu.no innen fristdato 10.12.23.

Arbeidsgruppe for etterutdanning av legespesialister

v/leder Even Hovig Fyllingen