Hordaland legeforening

Lokalforening

Legenes Hus i Bergen

Selskap og Catering i Legenes Hus

Søtt+Salt er ansvarlig for driften av selskapslokalene i Legenes Hus. Søtt + Salt tok over driften av Legenes Hus 01. september 2009. Vi håper at et besøk i denne ærverdige villaen hos oss vil gi mersmak og at det vil bli husket som en spesiell opplevelse inspirert av samspillet mellom mat, vin og god service.
11. oktober 2019

basilikum.jpg

Målet vårt er at du som gjest skal si om oss at vi har høy kvalitet på alt vi gjør og at vi lager moderne mat. Vi vil at du skal erfare at vi rett og slett legger sjela vår ned i det vi gjør. Vår selskapsfilosofi er at hvis man vil skape enestående og unike opplevelser for sine gjester, må rammen og atmosfæren være tilsvarende spesiell og intim. Hver eneste detalj krever oppmerksomhet og kan ikke bli overlatt til tilfeldighetene. Dette gjelder uansett om det er snakk om en bedre middag, et viktig møte, en konferanse, en festlig fest eller et romantisk bryllup. Hos oss skal du altså få det du vil ha, og du skal samtidig kunne slappe av og vite at vi tar hånd om alle sider av ditt arrangement.

stekepanne

Legenes Hus er plassen for deg som elsker gourmetmat og god vin. Søtt + Salt lager moderne mat laget av kokker med erfaring fra hele verden. Søtt + Salt har drevet i suksessrikt i 5 år og har i dag 5 ansatte. Selskapet ble startet av Frode og Fredrik som et moderne matkonsept i Skostredet. Etter flere år bak grytene på kjente restauranter som Bagatelle, Oro, Christies (Danmark), Saison (Danmark) og French Laundry (USA) vendte kokkene Frode Alræk og Fredrik Sørensen nesen hjem mot Bergen for å starte Søtt + Salt. Suksessen har vært et faktum, og konseptet har stadig blitt utvidet med både utleie av kokker og kokkekurs.

tomat

Det er ikke førstereisgutter som inntar Legenes Hus. Senest i 2002 ble Frode Alræk kåret til Young Chef of the Year i Norge Årets Sjømatkokk i 2004. Fredrik Herud Sørensen har sin læretid ved Neptun Restauranter i Bergen og erfaring fra Oro (Oslo), Bagatelle (Oslo), Le Manoir aux Quat´Saisons (Oxford) og Electrolux. Maten i Søtt og Salt er alltid av første klasse, og basert på sesongen ferske råvarer. Den vil fremstå som delikat og moderne. Kaffen er laget av husets egen mann Per Olav Sølvberg. Han vil servere og sørge for at huset alltid vil vise seg fra sin beste side. Sentrale deler av huset vil gjennomgå et ansiktsløft, og interiøret i salongene vil bli inspirert av at det moderne møter det tradisjonelle. Det vi vil streve etter er at når våre gjester, straks de er invitert til en arrangement på Legenes Hus vet at det er noe særegent og godt som venter dem.

Velkommen som gjest hos oss!

For bestilling og forespørsel:
www.sottogsalt.no og www.legeneshus.no
Mobil: +47 400 03 713