Velkommen til årsmøte 29. august i Legenes hus

Oslo legeforening inviterer til årsmøte med valg og foredrag, tirsdag 29. august 2023 i Legenes hus. Etter årsmøte blir det foredrag om "Kunstig intelligens, algoritmer i klinisk praksis, hvor er vi, hva skjer nå, muligheter og utfordringer" ved professor i statistikk Arnoldo Frigessi, Universitetet i Oslo og Oslo universitetssykehus og utdeling av pris til årets "Oslo-lege"
Legenes hus inngangsparti. Foto: Legeforeningen
Årets årsmøte arrangeres på Legenes hus ved Christiania torv. Foto: Legeforeningen

Tid: Tirsdag 29. august 2023 kl. 18.00 - 20.00
Sted: Legenes hus, Christiania Torv 5, Oslo

SAKSLISTE:

1. Godkjenning av innkalling
  2. Valg av møteleder og tellekomité
  3. Godkjenning av saksliste
  4. Årsmelding for 2022
  5. Regnskapsrapport for 2022
  6. Praksiskompensasjon (sak etter forrige årsmøte)
  7. Forslag til aktivitetsbudsjett for 2024
    (herunder kontingent, fastsettelse av honorar for leder, nestleder, leder av kurskomité og satser for frikjøp/praksiskompensasjon)
  8. Endring av Oslo legeforenings vedtekter.
  9. Valg for perioden 1.9.2023 – 31.8.2025 (styreleder, 2 fritt valgte med vara, kurskomité og valgkomité)
  10. Tildeling av signatur og prokura (leder, nestleder og sekretariatets ansatte hver for seg)
  11. Utdeling av utmerkelsen årets "Oslo-lege"

Regnskap og årsmelding for 2022, samt vedtekter med endringsforslag er vedlagt.
Budsjett for 2024 og revisors beretning for 2022 legges fram på årsmøtet.
Frist for innmelding av saker er 8 uker før årsmøtet.

Professor Arnoldo Frigessi. Foto:
Pofessor Arnoldo Frigessi. Foto:

FOREDRAG:

Ved professor Arnoldo Frigessi.
Arnoldo Frigessi er professor i statistikk ved Universitetet i Oslo og Oslo universitetssykehus.
Han er direktør for Oslo Senter for Biostatistikk og Epidemiologi (OCBE) og for senter for fremragende forskning INTEGREAT-Norsk senter for kunnskapdrevet maskin læring.
Frigessi utvikler nye metoder innen statistikk og maskinlæring for å studere prinsipper, dynamikker og prosesser innen genomikk, persontilpasset medisin, infeksjonssykdommer og kreft. Maskinlæring er
motoren i kunstig intelligens og en stadig viktigere del av vår digitale verden. Frigessi vil spesielt forsøke å gi oss en forståelse om hvordan algoritmer som skal hjelpe i klinikken er laget og virker. Foredraget blir på engelsk, men spørsmålene kan stilles på norsk. Nå har du anledning til å høre ham direkte!

Oslo legeforening

Kristin H. Hovland