Utlysning for organisasjonskomite til FINO 2021

FINO (Føderasjon av Internasjonal Nordisk Medisinstudent Organisasjon) er et nordisk medisinstudentmøte som skjer en gang i året. I 2021 har Norge æren av å være arrangør for dette møtet, og derfor trenger vi deg!
bilde
Foto: Nikke Varis

Er du interessert i Nmf sitt internasjonale arbeid? Har du lyst til å bidra til Nmf sitt største møte? Har du lyst til å samarbeide med et dyktig og motivert team og bli kjent med mange studenter fra hele Norden? Da må du lese videre og søke!

Ettersom FINO opprinnelig skulle bli arrangert i 2020, men ble utsatt pga. koronapandemien, har du nå en ny mulighet til å bli med og arbeide i den fantastiske organisasjonkomitéen. Møtet arrangeres i Oslo i november 2021. Vi trenger en nasjonal organisasjonskomité til å arbeide med plan og utforming av arrangementet. Dette er en uforglemmelig og spennende mulighet du ikke vil gå glipp av!

Under FINO møtes 50 deltakere fra Sverige, Danmark, Finland, Island og Norge i fire dager for spennende foredrag, workshops, samarbeid og sosialisering. Hvert år har man et tema for møtet, og aktivitetene man har ila. disse fire dagene vil dreie seg om dette.

Nmf lyser med dette ut 6 verv i organisasjonskomitéen for FINO 2021: Leder, logistikk-, sponsor-, 2x program- og sosialtansvarlig. Du vil samarbeide med 4 andre Nmf-medlemmer som allerede har verv i organisasjonskomitéen for FINO.

Alle medlemmer av Nmf kan søke, både gamle og nye. Du trenger ikke å være fra samme by som møtet skal arrangeres i. Se kort beskrivelse av vervene under.

I løpet av høsten 2020/våren 2021 vil organisasjonskomitéen også organisere en arbeidshelg slik at dere får møtes, bli godt kjent med hverandre, lære mer om organisering av møtet og selvsagt mye sosialt opplegg!

Leder

Du har det overordnede ansvaret for arbeidet med møtet, koordinere organisasjonskomiteens arbeid (f.eks. organisere regelmessige møter for å oppdatere hverandre om arbeidet, ha oversikt over at tidsfrister blir holdt, hjelpe til å utforme/oppdatere arbeidsplan/oppgaver som skal bli gjort for hvert av vervene etc.) og å være kontaktpersonen til Internasjonalt ansvarlig i Nmf. Du får mulighet til å utvikle gode kunnskaper om organisering og ledelse, samt at du vil få god innsikt i hva som skjer i den nordiske regionen.

Logistikk- og matansvarlig

Logistikk- og matansvarlig er ansvarlig for all logistikk rundt møtet. Dette innebærer bl.a. å holde kontakt med overnattingssted, konferanselokaler og ordne med transport. Som matansvarlig er du også ansvarlig for å planlegge måltider og for at ingen går rundt sulten.

Sponsoransvarlig

Vi håper på å få tak i sponsorer til arrangementet. Her kommer rollen som sponsoransvarlig inn. Oppgavene vil være å utforme søknader og å søke om støtte hos ulike aktører. I tillegg til å holde kontakten med potensielle sponsorer. Sponsoransvarlig jobber tett sammen med økonomiansvarlig.

Programansvarlige (2 stk.)

Ansvarlige for å lage og sette sammen et spennende faglig program. Dette gjøres gjennom å organisere workshops og foredrag. Programansvarlig har også i oppgave å koordinere med foredragsholdere og workshopholdere. Vi trenger to personer til denne oppgaven.

Sosialtansvarlig

Ansvarlig utforming og koordinering av det sosiale programmet under hele FINO.

Hvem trenger vi?

Deg! Vi trenger motiverte Nmf-medlemmer som er interessert i global helse og Nmf sitt internasjonale arbeid,  og som har lyst til å bli med i å arrangere noe så spennende og gøy!

Fyll ut Google-skjema her innen torsdag 10. september kl. 23:59. Vi gleder oss til å lese din søknad!