06. desember 2022

Ut mot havet - med Regionutvalg Vest

«Det einaste ho ønska seg, va ein solskinnsdag. Skyfri himmel», synger Bjørn Eidsvåg om en ikke nærmere navngitt kvinne. Hun hadde vært fornøyd hvis hun var medlem i Regionutvalg Vest nå i oktober. En nydelig, vindstille, men kald høstdag møttes medlemmene i Regionutvalg Vest til arbeidsmøte ved Panorama Hotell på Sotra.
30. november 2022

Høstmøte

Vårt årlige Høstmøte for medlemmer på Legenes Hus ble en fin kveld med godt oppmøte, selv om det var plass til flere! Høstmørke og regn til tross, leger og medisinstudenter fant veien til Legenes Hus torsdag kveld for en hyggelig stund med deilig mat og påfølgende foredrag ved Deloitte om kapasitet og dekning i fastlegeordningen.
17. oktober 2022

Støtt NRK TV-aksjon 2022 - Leger Uten Grenser!

Kjære medlem! Hordaland legeforening oppfordrer alle sine medlemmer til å støtte årets NRK TV-aksjon 2022 hvor bidraget i år går til Leger Uten Grenser og DNDis arbeid for å gi livreddende helsehjelp og medisiner til mennesker som trenger det mest. Det skjer søndag 23. oktober!
14. oktober 2022

Fastlegeordningen "under lupen"! Høstmøte 24.11.2022 på Legenes Hus!

Hordaland legeforening gleder seg over å kunne invitere medlemmer til Høstmøte i Legenes Hus, torsdag 24.11.2022! Årets foredragsholder er Deloitte, som på oppdrag for kontrollutvalget i Bergen kommune undersøker kapasitet og dekning i fastlegeordningen i Bergen. Prosjektet har også undersøkt hvordan fastlegene opplever situasjonen.
29. august 2022

Flukten fra fastlegekontoret!

Årstad Arbeidersamfunn inviterte til debatt om styremaktenes handlingsrom i fastlegekrisen. Statssekretær Bjørkholt dro hjem med en smørbrødliste av gode forslag.
01. august 2022

Arbeidsliv og helse: Dagsseminar med tema folkehelse og arbeidsliv 9.9.2022

Invitasjon til dagsseminar om folkehelse og arbeidsliv! Hordaland legeforening, Nordhordland IKS og NAV inviterer til dagsseminar med tema folkehelse og arbeidsliv i september.

Paraplyen nr 2 - 2022

Paraplyen nr 3 - 2022